شهرستانها

تعطیلی واحدهای صنعتی فارس پیامدهای ناگوار فرهنگی خواهد داشت

باید با کنترل مرزهای کشور از ورود کالاهای غیرضرور و بی‌فایده جلوگیری شود و برای حمایت از تولیدات داخلی نیازمند عزم جدی و مدیریت جهادی هستیم؛ همان‌گونه که مدنظر مقام معظم رهبری است.
غلامحسین چوبینی دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان فارس با اشاره به مسائل فرهنگی در این استان اظهار داشت: فرهنگ حاکم بر این استان مانند سایر نقاط کشور، اسلامی و شیعی است که مردم ما با این فرهنگ زندگی میکنند و مروج آن هستند و نظام جمهوری اسلامی نیز با محوریت ولایت مطلقه فقیه ترویج فرهنگ قرآنی و اهل بیت (ع) را در دستور کار خود دارد.

وی پیامدهای فاصلهگیری برخی جوانان از فرهنگ ناب و اصیل اسلامی را رعایت نکردن دستورات اسلامی، عفاف و حجاب و دنبالکردن سبک زندگی غربی دانست و گفت: این عوامل موجب شده تا برخی از جوانان کمتر بهدنبال تشکیل خانواده و زندگی مشترک و ازدواج که مورد تأکید اسلام است بروند. ازاینرو، سن ازدواج بالا رفته و البته عوامل دیگری نیز به این معضل دامن زده است.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان فارس با اشاره به تعطیلشدن تعدادی از کارخانهها با تولیدات صنعتی در فارس تصریح کرد: این کارخانهها سرمایههای ملی هستند که یا به تعطیلی کشیده شدهاند یا از بخش اندک ظرفیت آنها استفاده میشود که هم موجب افت تولید شده و هم بیکاری را تشدید کرده است که میتواند پیامدهای ناگوار فرهنگی را بهدنبال داشته باشد.

وی ورود بیرویه و بیقاعده واردات را ضربه مهلک به اقتصاد کشور دانست و اضافه کرد: باید با کنترل مرزهای کشور از ورود کالاهای غیرضرور و بیفایده جلوگیری شود و برای حمایت از تولیدات داخلی نیازمند عزم جدی و مدیریت جهادی هستیم؛ همانگونه که مدنظر مقام معظم رهبری است.

چوبینی همچنین با اشاره به دفاع یکی از فرمانداران از عوامل فتنه در یک جلسه رسمی دولتی، خاطرنشان کرد: تذکرات مکرر دلسوزان نظام و ولایتمداران و روحانیت و ائمه جمعه استان که چه بهصورت مستقیم و چه غیرمستقیم صورت گرفته باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان فارس در ادامه با اشاره به اینکه چنانچه با کسانی که میخواهند فضای فارس را دچار التهاب و تشنج کنند برخورد جدی نشود، میتواند تأثیرات نامطلوبی را بر عملکرد مدیریت استان و وحدت نیروها داشته باشد، متذکر شد: انتظار میرود مدیریت ارشد فارس به کمک نیروهای دلسوز بهویژه روحانیت معظم و نماینده معزز ولی فقیه در این استان و کسانیکه دغدغه حل مسائل فارس را دارند با تدبیر در این زمینهها چارهاندیشی کند؛ زیرا ادامه این روند بهنفع استان نخواهد بود.

چوبینی یادآور شد: ادامه این روند فارس را با چالشهای جدی روبهرو میکند و فضای آرامی را که لازمه امیدبخشی در این استان است برهم میزند و نتیجه عکس میدهد.

وی در ادامه بیان کرد: اقلام و کالاهای مورد نیاز مردم در شیراز و دیگر شهرستانهای تابعه نهتنها ارزان نشده، بلکه برخی به چند برابر رسیده ازجمله مسکن، مواد غذایی و اقلام اولیه ضروری و تنها در مواردی از قیمت محصولات کشاورزی بهصورت موقت کاسته شده است.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان فارس در ادامه با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنیبر استفاده ادارات و ارگانها از اقلام داخلی و پرهیز از خریداریکردن اجناس خارجی، تصریح کرد: در این زمینه نیز اقدام جدی از سوی مدیران دولتی در این استان صورت نگرفته است حتی مشاهده شده که بعضی از مدیران نسبتبه استفاده از اقلام خارجی همچنان اصرار میکنند.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان فارس با بیان اینکه مدیران ضعیف که قادر به انجام کارهای محوله نیستند، باید کنار گذاشته شوند و منافع حزبی و جناحی بر منافع ملی کشور ترجیح داده نشود، وی با خطاب قراردادن مدیریت ارشد فارس تصریح کرد: چنانچه میخواهید این استان به جایگاه اصلی خود که سومین حرم اهلبیت (ع) است برسد، باید هرگونه تصمیمی که گرفته میشود برابر با منویات مقام معظم رهبری باشد تا این خطه بتواند در شمار استانهای فرهنگی و مذهبی قرار گیرد.

چوبینی همچنین به مدیران اجرایی این استان توصیه کرد تا در انتخاب مدیریتها تنها به شایستگی افراد توجه کنند؛ زیرا نگاه جناحی و گروهی مانع پیشرفت استان و شهر میشود و به نارضایتیهای مردم دامن میزند.

https://shoma-weekly.ir/5UcNlx