زنان

تعطیلاتی که به لطف اشتون مهیا شد!

ستوده با آن سابقه سیاه که از فعالیت فمینیستی، ضد امنیتی و حتی کشف حجاب دارد، در شرایطی که خود را دربند می‌داند تصاویر منتشر شده‌اش را در حال سوارکاری با همسرش و یا گشت زدن در بازار اندیمشک در این رسانه‌ها به نمایش گذاشته است و انتشار این اخبار در کنار شانتاژ رسانه‌ای غرب که با بی‌توجهی برخی از جریانات داخلی و خارجی مواجه است، خود در حکم زنگ خطری برای آغاز برخی از فعالیت‌های خاص سیاسی در حوزه زنان و تسری آن به سایر حوزه‌ها به حساب می‌آید.
نفیسه زارع- هنگامی که کاترین اشتون نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی به تهران پاگذاشت و با یک برنامه ریزی از قبل تعیین شده به دید وبازدیدهایی از متهمین فتنه ۸۸ پرداخت، عدهای که هنوز پایبند به فتنهای بودند که در‌‌ همان سال با درایت رهبر انقلاب و بصیرت مردم خنثی شد، در صدد تعریف و تمجید از این حرکت برآمدند و دوباره با توهم آن روزها به شکلی زنجیرهای که یادآور فعالیت روزهای مطبوعاتی سیاه اصلاحات بود در این خصوص قلم فرسایی کردند. اما در مقابل این دیدگاههای غیرمنصفانه و به دور از واقعیت، باید این حرکت را خطرناک و در عین حال کلیدخوردن جریانی نو در کالبدی متفاوت از ۸۸ دانست؛ زیرا دیدار با برخی از متهمان امنیتی سبب شد آنها مجددا مجالی برای بروز و ظهور فعالیتهای خود و عرض اندام پیدا کنند.

البته باید گفت حوزه زنان و خانواده به دلیل اهمیت والایی که دارد یکی از اهداف و قربانیان اصلی و همیشگی جریانی است که حالا با عناوینی تازه وصدالبته مخاطره آمیزتر از سالهای قبل وارد بازی شده است شاهد این مدعا اخبار منتشر شده از نسرین ستوده یکی از‌‌ همان متهمین امنیتی است که به واسطه دیدار با اشتون مجددا در رسانههای معاند جایی برای خود بازکرده است، او که از فعالان جریان فمینیسم با حمایت ضد انقلاب در ایران است در دوران تساهل گرای اصلاحات با درج مقالاتی در روزنامههای زنجیرهای آن دوران علیه جمهوری اسلامی اقدامات معاندانهای را رقم زد و در حوزه زنان نیز با حمایت از کمپین یک میلیون امضا که با هدف گسترش فحشا در ایران و مستقیما از سوی اپوزیسیون خارج نشین حمایت مالی و فکری میشد خود را یکی از پرچمداران مبارزه برای به اصطلاح احقاق حقوق زنان دانست و با نقل خاطرهای از جلسه هم فکران ملی مذهبیاش که او و کسانی که این مسائل را در آن دوران مطرح میکردند؛ اسب سرکش خطاب کرده است، خودش را یک مبارز مقاوم معرفی میکند.

البته فعالیتهای ستوده در دوران خاتمی به اینجا ختم نشد، زمانی که او به عنوان هیئت مدیره انجمن حمایت از حقوق کودکان درآمد تمام تلاش خود را صرف تبدیل کودکان بیگناه به عنوان سرباز جنگ نرم دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی کرد و سالها بعد آمریکاییها به پاس خدمات انسان دوستانهاش! به او جایزه حقوق بشر را که همیشه در دست دشمنان حقوق بشر بوده اهدا کردند.

اما پس از شروع فتنه ۸۸ و دستگیری عناصر ضد انقلاب، مرتبطین با گروهک تروریستی منافقین و تروریستهایی مثل آرش رحمانیپورو زهرا بهرامی از اعضای گروهک تروریستی تندرو وی به سرعت با خطی که از خارج از کشور توسط شیرین عبادی گرفت، وکالت این تروریستها و ضد انقلابهایی که امنیت مردم را به خطر انداخته بودند، عهده دار شد و بنا به گفته بسیاری از دستگیر شدگان امنیتی، وی در قالب کلاسهای آموزش شهروندی به فعالان فتنه روشهای فرار و فریب از دست ماموران امنیتی و قضائی را دیکته کرد. البته او بعد از دستگیری نیز تلاش کرد تا خوراک لازم جریان وابسته به غرب را که با پادویی شیرین عبادی نفس میکشد، از طریق همسرش به بیرون از زندان و بعد آن سوی آبها انتقال دهد.

اما نکتهای که در شرایط فعلی از اهمیت ویژهای برخوردار است، سفر این متهم امنیتی به اندیمشک و اظهارات او است که یادآور‌‌ همان حرفهای تکراری و همیشگی است که تنها به نمایش چهره دروغپرداز او منجر میشود، او در صحبتهای اخیر خود در روزهای پایان تعطیلات نوروز با رسانههای ضد انقلاب عنوان کرده است که: من فعلا اینجا هستم اگر قرار بر بازداشت است بیایند بگیرند!. من قبل از موعد خود قصد ندارم این شهر را ترک کنم، آنها میخواهند از ارتباطات قانونی من جلوگیری کنند و افراد با هم ارتباطی نداشته باشند!

جالب است که ستوده با آن سابقه سیاه که از فعالیت فمینیستی، ضد امنیتی و حتی کشف حجاب دارد، در شرایطی که خود را دربند میداند تصاویر منتشر شدهاش را در حال سوارکاری با همسرش و یا گشت زدن در بازار اندیمشک در این رسانهها به نمایش گذاشته است و انتشار این اخبار در کنار شانتاژ رسانهای غرب که با بیتوجهی برخی از جریانات داخلی و خارجی مواجه است، خود در حکم زنگ خطری برای آغاز برخی از فعالیتهای خاص سیاسی در حوزه زنان و تسری آن به سایر حوزهها به حساب میآید.

https://shoma-weekly.ir/gHgCVR