اقتصاد

تعامل بازار‌ها به زودی متحول می‌شود

دکتر یحیی آل‌اسحاق گفت: تعامل مثبت ایران و ترکیه عامل تعادل در منطقه است که اگر دو کشور به آینده، توسعه، رفاه و معادلات سیاسی منطقه‌ای نگاه کنند آن را درخواهند یافت.
یحیی آل اسحاق در همایش کاربردی تجارت با ترکیه افزود: کارکردن مشترک ایران و ترکیه در حوزه اقتصاد به نفع دو کشور است و تعاملات دو کشور به علت وجود دو مدل اقتصادی مکمل یکدیگر است زیرا ما بر روی پایه و ترکیه بر روی محصول نهایی و بازار کار کرده است که به گفته وزیر صنایع ترکیه در حوزه‌ای مانند خودروسازی دو کشور می‌توانند مکمل یکدیگر عمل کنند.

عضو ارشد حزب موتلفه اسلامی بازارهای منطقه‌ای را از دیگر زمینه‌های همکاری ایران و ترکیه بیان کرد و گفت: اگر دو کشور دست به دست هم دهند بهترین وضع رقابتی را داریم و به طور نمونه بازار عراق تا ۱۵ سال آینده از جمله بزرگ‌ترین بازارهای منطقه است که با تشکیل کنسرسیوم میان ایران و ترکیه، در مقابل رقبایی که دیر یا زود وارد عراق خواهند شد ما قوی‌ترین رقیب خواهیم بود.

رئیس اتاق بازرگانی تهران افزود: مجموعه اقتضائات ایران و ترکیه به گونه‌ای است که آینده نگران و کسانی که جهانی فکر می‌کنند باید به این بازار نگاهی امیدوارانه و عملی داشته باشند.

آل اسحاق با اشاره به اینکه شرایط عمومی و مهندسی اقتصادی جهان درحال تغییر است، گفت: مذاکرات میان ایران و ۱ + ۵ چه به نتیجه برسد یا نرسد که حتما به نتیجه خواهد رسید روابط منطقه‌ای فضا و تعامل در بازار‌ها به گونه‌ای خواهد شد که با شرایط کنونی متفاوت خواهد بود.

https://shoma-weekly.ir/WAshzG