شهرستانها

تشکیل حزب فراگیر نیاز انتخابات ریاست‌جمهوری است

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان خراسان رضوی، تشکیل حزب فراگیر را نیاز انتخابات ریاست جمهوری دانست و گفت: نتیجه عدم وجود احزاب فراگیر و بزرگ ظهور فردی بی‌صلاحیت و بدون پشتوانه سیاسی در انتخابات می‌شود که در برابر کسی پاسخگو نیست.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان خراسان رضوی، تشکیل حزب فراگیر را نیاز انتخابات ریاست جمهوری دانست و گفت: نتیجه عدم وجود احزاب فراگیر و بزرگ ظهور فردی بیصلاحیت و بدون پشتوانه سیاسی در انتخابات میشود که در برابر کسی پاسخگو نیست.

محمدجواد آرین منش در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره بر ضرورت شکلگیری احزاب فراگیر در جامعه گفت: از میان احزاب موجود در کشور موتلفه اسلامی یک حزب فراگیر ملی است که در حال حاضر در بیش از 200 شهرستان و استان نمایندگی دارد و در تلاش است که از یک توسعه کمی و کیفی بیشتری برخوردار شود.

وی با اشاره به ویژگیهای یک حزب فراگیر یادآور شد: یک حزب فراگیر باید از پشتوانههای مادی و معنوی غنی برخوردار باشد، مشابه حزب جمهوری اسلامی که در سالهای سخت پیروزی انقلاب با حضور شخصیتهای برجسته سیاسی و فرهنگی کشور تشکیل شد.

وی با بیان اینکه نیاز جامعه امروز به شکلگیری چنین حزبی مشهود و محسوس است، گفت: دموکراسی بدون احزاب قدرتمند، بابرنامه و اصیل در چارچوب معیارهای انقلاب اسلامی ابتر و ناقص است؛ لذا در آستانه انتخابات بزرگی همچون انتخابات ریاست جمهوری خلأ احزاب بزرگ مشهود است.

آرینمنش خاطرنشان کرد: هنوز مشخص نیست که احزاب برای ورود به انتخابات چه برنامهای دارند و از چه کسی می خواهند حمایت کنند؛ لذا نتیجه این بیبرنامگی ظهورافراد فاقد صلاحیت و پشتوانه سیاسی میشود که در برابر هیچکس پاسخگو نیست. وی همچنین در مورد نامزد مستقل حزب موتلفه گفت: مطالعات و بررسیها در بخشهای مطالعاتی آغاز شده و در مورد مصادیق هنوز تمرکزی صورت نگرفته است.

وی در ادامه با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری دو مرحلهای خواهد بود، تصریح کرد: پیشبینیام این است که با توجه به تعدد کاندیداها، انتخابات دو مرحلهای خواهد بود؛ مگر آنکه یک تمرکز و هماهنگی قاطعی بین نیروهای اصولگرا اتفاق بیفتد اما چشمانداز چنین چیزی را نشان نمیدهد.

آرین منش با بیان اینکه تعدد کاندیداها مردم را دچار سردرگمی میکند، تأکید کرد: لازم است کسی که بر مسند ریاست جمهوری ایران تکیه میزند از پشتوانه رأی بالای مردمی برخوردار باشد که در صورت تعدد کاندیداها چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

 وی با اشاره به وظیفه احزاب برای جلوگیری از تعدد کاندیداها اظهارداشت: لازم است احزاب تلاش کنند با مطالعه دقیقتر به جمعبندی برسند و کسی که از صلاحیتهای فردی، کارآمدی، توانایی ، مدیریت،  علم و تجربه بیشتری برخوردار باشد را انتخاب کنند تا به نتیجه مطلوبتری دستیابیم.

آرینمنش ساز و کار انتخاباتی برای انتخابات مجلس نهم را بهترین الگوی انتخاباتی دانست و گفت: جامعتین که منافع جمعی را بر منافع حزبی و گروهی ترجیح میدهند باید محورهماهنگی قرار گیرند تا وحدت نظر را بین احزاب و گروههای مختلف سیاسی ایجاد کنند.

https://shoma-weekly.ir/M646s8