زنان

تشریح دست آورد فراکسیون زنان

فراکسیون زنان و خانواده مجلس طی جلساتی با مرکز پژوهش‌های مجلس به یک جمع‌بندی رسید‌ تا شورای عالی راهبردی زن و خانواده را راه‌اندازی کند.

لاله افتخاری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در خصوص عملکرد فراکسیون زنان و خانواده در مجلس نهم اظهار داشت: این فراکسیون از نخستین روزهای مجلس نهم تشکیل و با برگزاری انتخابات رئیس و  اعضای هیئت رئیسه آن مشخص شدند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تعیین اولویت‌ها در فراکسیون زنان و خانواده مجلس افزود: به دنبال تعیین اولویت‌ها، بحث نظارت، تعاملات و شناسایی خلاء‌های موجود در زمینه قوانین و مقررات مربوط به حوزه زنان، خانواده و کودکان مطرح و جلساتی نیز به منظور بروزسازی و بهینه‌سازی قوانین با حضور کارشناسان برگزار و پیشنهاداتی در زمینه اصلاح مطرح شد.

سخنگوی فراکسیون زنان و خانواده مجلس خاطرنشان کرد: این فراکسیون همچنین در طول فعالیت خود نشست‌‌های مختلفی را با حضور مسئولان مرتبط با حوزه زنان از جمله ریاست مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و معاونان وی، ریاست شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برگزار کرده است.

افتخاری تصریح کرد: فراکسیون زنان و خانواده مجلس طی جلساتی که با مرکز پژوهش‌های مجلس داشت به یک جمع‌بندی رسید‌ تا شورای عالی راهبردی زن و خانواده را راه‌اندازی کند و با همفکری و تعامل با افرادی که در این حوزه فعال هستند بتواند به آسیب‌شناسی کلی بپردازد.

وی ادامه داد: بر همین اساس نخستین جلسه شورای راهبردی زنان و خانواده با حضور کاظم جلالی، صاحبنظران و اندیشمندان در این امر برگزار شد تا دیدگاه‌‌های آنها در این ارتباط مطرح شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بیان داشت: فراکسیون زنان و خانواده مجلس تاکنون جلسات زیادی را به منظور توانمندسازی و پیگیری مشکلات زنان با مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان، کمیته امداد امام خمینی (ره)، ستاد دیه زندانیان و مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار کرده است.

افتخاری با اشاره به ضرورت حضور زنان در عرصه بین‌الملل گفت: فراکسیون زنان و خانواده مجلس در سال جاری دو نفر از اعضای این فراکسیون را برای حضور در کنوانسیون مقام زن که در نیویورک برگزار شد، اعزام کرد که مورد استقبال نیز واقع شد.

نماینده تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر بنده و فاطمه رهبر از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی به عنوان اعضای ناظر شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان معرفی شده‌ایم و از ما خواسته شده تا هر سه ماه یکبار، گزارش اقدامات را به معاونت نظارت مجلس  ارسال کنیم.

وی بیان داشت: فراکسیون زنان و خانواده مجلس همچنین تاکنون نشست‌های مختلفی را با رئیس مجلس و مسئولان ذی‌ربط برای بیان دیدگاه‌های آنها در حوزه زنان و خانواده در جهت ایجاد همگرایی و هم‌افزایی برگزار کرده است.

سخنگوی فراکسیون زنان و خانواده مجلس با اشاره به طرح اصلاح قانون گذرنامه زنان گفت: این فراکسیون حضور فعالی در زمینه رفع مشکلات طرح اصلاح قانون گذرنامه زنان داشت و از آنجا که این طرح به نوعی تبعیض ناروا برای زنان بود با نظرات کارشناسی در نهایت با پیگیری‌های اعضا منتفی اعلام شد.

https://shoma-weekly.ir/TFIQs3