شهرستانها

تشدید فضای بی‌اعتمادی به غرب درمذاکرات هسته‌ای وین

امروز ملت ایران بیش از گذشته با ماهیت جریان استکبار آشنا شد. آخرین اجلاس گفتگوهای ایران با ۱+۵ ماهیت جریان استکبار و صادق نبودن آن‌ها را بیش از گذشته روشن نموده است. امروز ملت ما به غرب بی‌اعتماد است لذا لازم است تیم هسته‌ای ما که تا کنون هوشمندانه عمل کرده است؛ با قدرت بیشتر از حقوق هسته‌ای ایران دفاع کرده و در مذاکره با چشمان باز‌تر عمل نماید.

نصرت الله حیدری- سوم آذر آخرین ضربالاجل برای حل و فصل موضوع هستهای ایران سرانجام به پایان رسید و در سایه زیادهخواهیهای غرب مذاکرات تا هفتم تیر نود و چهار تمدید گردید.

جمهوری اسلامی ایران در بحث هستهای مواضع روشن و صریحی دارد. ایران حق خود میداند به استنادNPT از انرژی صلح آمیز هستهای استفاده کند و نیز راهبرد روشن دیگر ایران نبود «بمب اتمی» در دکترین دفاعی و امنیت کشور میباشد، موضوعی که فتوای مقام معظم رهبری پشتوانه آن است.

این دو راهبرد روشن جمهوری اسلامی غرب را در موضع انفعال و سردرگمی قرار داده است. غربیها سالها تبلیغ میکردند که ایران برای صلح و امنیت جهانی یک تهدید است. ایران با گفتگوهای صریح در مجامع بینالمللی، همکاری با آژانس، مذاکره با ۱+۵ این فضای غبارآلود را شفاف نمود و امروز باور جهانیان حتی ملل غرب به صلحآمیز بودن برنامه هستهای ایران بر خط
ایران
هراسی غرب خط بطلان کشیده است و اگر امروز غرب از موضع مذاکره با ایران نشسته بخشی ناشی از شفاف سازیهای ایران و فشار افکار عمومی ملتها است.

چندمین دور مذاکره در ژنو، نیویورک، مسقط، استانبول و همینطور وین حقانیت ایران را در مبحث هستهای نمایان ساخت. غربیها در اجلاس ژنو تعهداتی به ایران سپردند که در عمل آن را نقض کردند. فضای بیاعتمادی ملت ایران به غرب هر روز بیشتر و بیشتر میشود و این پشتوانه خوبی برای دستگاه دیپلماسی است که با قدرت از خواست و مطالبات ملت ایران در بحث هستهای دفاع نماید.

امروز ملت ایران بیش از گذشته با ماهیت جریان استکبار آشنا شد. آخرین اجلاس گفتگوهای ایران با ۱+۵ ماهیت جریان استکبار و صادق نبودن آنها را بیش از گذشته روشن نموده است. امروز ملت ما به غرب بیاعتماد است لذا لازم است تیم هستهای ما که تا کنون هوشمندانه عمل کرده است؛ با قدرت بیشتر از حقوق هستهای ایران دفاع کرده و در مذاکره با چشمان بازتر عمل نماید.

در پایان باید گفته شود که مذاکرات هوشمندانه ایران با غرب در بحث هستهای پرده از نقاب مدعیان دروغین حقوق بشر برداشته و ماهیت ظالمانه آنها را بیش از گذشته نمایان ساخته است. اعمال تحریمهای ظالمانه، حتی در امور بشردوستانه چون امور دارویی و حمایت از ترور دانشمندان هستهای ایران اوج این خباثتها است که از خود نشان دادند. ملت ما در سایه رهبری هوشمند و مجاهدت دانشمندان هستهای بخصوص شهدای هستهای که بیرقی از عزت و افتخار را در ایران و جهان برافراشتهاند به خود افتخار میکند و امروز ایران در اوج عظمت و پیشرفت است و غرب در بحث هستهای علیرغم میل باطنی در برابر این شکوه زانو زده که این عزت ملت ما و ذلت دشمن نوید فردایی عزتمند برای ایران اسلامی است.

*دبیر استان ایلام

https://shoma-weekly.ir/MGLqRv