ورزش

تسامح و اهمال در والیبال پذیرفتنی نیست

متأسفانه حوادث زشت هفته دوازدهم لیگ برتر والیبال به هفته سیزدهم نیز کشیده شد و بازی دو تیم شهرداری ارومیه و کاله آمل نیمه تمام ماند! پرتاب پیچ و مهره از سوی تماشاگران اهل ارومیه باعث شد تا بهروز عطایی سرمربی کاله تیمش را از زمین بیرون بکشد و...!
سعید سعیدزاده - متأسفانه حوادث زشت هفته دوازدهم لیگ برتر والیبال به هفته سیزدهم نیز کشیده شد و بازی دو تیم شهرداری ارومیه و کاله آمل نیمه تمام ماند! پرتاب پیچ و مهره از سوی تماشاگران اهل ارومیه باعث شد تا بهروز عطایی سرمربی کاله تیمش را از زمین بیرون بکشد و...!
به نظر میرسد سالنهای والیبال دیگر مکان امنی برای بروز استعدادها و تفریح تماشاگران نباشد. همان طور که بهروز عطایی سرمربی کاله آمل در توجیه بیرون کشیدن تیمش میگوید: «وقتی امنیت جانی بازیکنانم به خطر میافتد هرگز اجازه بازی به آنها نمیدهم. بیرون سالن والیبال غدیر برف میبارید و در سالن به شکلی شدیدتر پیچ و مهره از آسمان بر سرمان نازل میشد و در چنین شرایطی ناظر بازی میخواست ما را متقاعد کند که به بازی ادامه بدهیم! اما سلامت بازیکنانم برای من از همه چیز مهمتر بود.»
البته اگر خاطر فوتبالدوستان باشد جرقه این حواشی پرسروصدا از خود آمل آغاز شد و سپس به یزد، ارومیه، بندرعباس و کاشان هم کشیده شد! وقتی علاقمندان یک تیم دیدند بازیکنان و مربیان تیم محبوب شهرستان در شهرهای دیگر مورد بی احترامی قرار میگیرند و هیچ برخورد قاطعی هم با آنها صورت نمیگیرد، به تلافی و مقابله به مثل فکر کردند!
امیدوار بودیم که پس از رفتار زشت یک  ملی پوش جلوی چشم تماشاگران و پایین کشیدن داور وسط، برخوردی جدی از کمیته انضباطی ببینیم ولی چنین نشد!
نه تنها هیچ مسئولی در تقبیح این اتفاق صحبتی نکرد بلکه محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال نیز در اظهار نظری عجیب گفت: رسانهها بی دلیل شلوغش میکنند. در حالی که چیزی نشده و داور خودش زمین خورده است و...!
این کتمان حقیقت و لاپوشانی نفر اول والیبال کشورمان باعث شد تا هواداران تیمهای مختلف نیز به خود اجازه بدهند بازیکنان و مربیان حریف را مورد اهانت قرار دهند و در سالنهای والیبال انواع و اقسام بطری آب، گوجه فرنگی، سنگ ... و پیچ و مهره پرتاب کنند!
لاپوشانی رئیس فدراسیون والیبال به همراه
بی توجهی کمیته انضباطی دست به دست هم داده تا
بی اخلاقی بر والیبال حاکم شود.
با تمام این تفاسیر هنوز دیر نشده و میتوان به نجات والیبال از بی اخلاقیهای کنونی امیدوار بود.
فدراسیون والیبال باید تسامح و اهمال را کنار بگذارد و برای انجام یک کار اصولی و درست هر چه زودتر با خاطیان لیگ برخورد کند. فدراسیون والیبال و کمیته انضباطی آن میتواند با یک برخورد قاطع و محکم از حاکمیت بی اخلاقی و رواج آن در سالنهای والیبال جلوگیری کند حتی اگر بر خلاف میل باطنی مجبور به محروم کردن تماشاگران باشد.

https://shoma-weekly.ir/msN0rp