شهرستانها

ترنم حضور در آذربایجان شرقی

بیست وسه سال از پنجم تا نهم مرداد ماه 1372 می‌گذرد، ایامی که مقارن با خجسته سالروز ولادت هفتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام موسی کاظم(ع) بود، ایامی که سفر مقام عظمای ولایت به خطه قهرمان‌پرور آذربایجان شرقی نقطه عطفی در تاریخ این دیار شد،
کریم ایرانی- بیست وسه سال از پنجم تا نهم مرداد ماه 1372 میگذرد، ایامی که مقارن با خجسته سالروز ولادت هفتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام موسی کاظم(ع) بود، ایامی که سفر مقام عظمای ولایت به خطه قهرمانپرور آذربایجان شرقی نقطه عطفی در تاریخ این دیار شد، ایامی که آذربایجان شرقی و تبریز روزهای پرهیجان، تاریخی و فراموشنشدنی را سپری کردند، ایامی که مردم استان و تبریز خورشید انقلاب، برادر روحالله، قهرمان فداکار میدانهای جنگ، بزرگ بسیجی جبهههای انقلاب، پدر مظلومان و امید محرومان، رهبر دانشمند و ادب پرور را با شعارهای «آذربایجان اویاخدی، انقلابا دایاخدی» و «آذربایجان جانباز خامنهای دن آیریلماز» چون نگینی گهربار در آغو ش گرفتند و مقدمش را با نثار دهها هزار شاخه گل و قربانیکردن صدها راس گاو و گوسفند و شتر در مسیر عبورش گرامی داشتند.

اما موضوعی که بهانهای برای این یادداشت گردید نه تعریف از ارادت مردم آذربایجان به ولایت، بلکه یادآوری مجدد خواستهها و نظرات معظم له میباشد. باشد که این مرور مجدد تلنگری برای مسئولان و مردم باشد که مطالبات معظم له چگونه و چقدر مورد نظر و توجه بوده و امروز که آثار و نشانههای آن هشدارها و اشارات بیشتر ملموس شده است چه وظایف خطیری بر عهده مسئولان میباشد؟ علی ایحال رهبر معظم انقلاب به نکات بسیاری اشاره فرمودند که در ذیل این نوشته تنها به بخشهایی از آن اشاره میشود:

1) تمامیت ایران اسلامی، ایران بزرگ برای همه مردم ایران، در هر نقطهای از ایران یکی از مقدسترین آرزوهاست. این را مردم تبریز و آذربایجان وقتی در مقابل مهاجمین به ایران در دورانهای مختلف و بعد از انقلاب ایستادند ثابت کردند.

2) امروز در میان ملتهای مسلمان تنها ملتی که توانسته است به معنای واقعی کلمه روی پای خود بایستد شما ملت ایران هستید و شما تبریزیها و آذربایجانیها باید این میدان را همچنان گرم حفظ کنید و در راه استقلال آزادگی ملتتان هرچه میتوانید تلاش کنید. در میدان اقتصادی هم تا آنجایی که میتوانید شما پیشقدم باشید.

3) اگر یک مسئولی خوب کار کند ای بسا بتواند کمبودهایی که از لحاظ اقتصادی، مالی، مشکلات پولی، مشکلات علمی و فنی و... وجود دارد بپوشاند پس دیانت را در محیط کار خودتان زنده کنید.

4) امروز دشمن به این نتیجه رسیده است که باید ملت ایران را زیر فشار قرار داد؛ اما باز هم نمیتوانند هیچ غلطی بکنند اما شرطش این است که ما نگذاریم ما باید کشور را بسازیم ما باید کارهای کشور را بپردازیم ما باید تحرک پیدا کنیم.

موارد فوق تنها بخشی از نکات و ارشادات مقام معظم رهبری در آن سفر تاریخی بود که البته از این موارد بعضیها ناظر بر مردم و بعضی ناظر بر مسئولان است.آن چیزی که ناظر بر مردم است بحمد الله با بصیرت و ایمان دینی مردم مومن این دیار بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است؛ اما آن چیزی که ناظر بر مسئولان است بایستی با تلاش و جدیت بیشتری دنبال شود چه امروز آثار آن ارشادات و اشارات به مراتب نیاز به پیگیری و جدیتی مضاعف را طلب میکند، خصوصا اینکه این استان به عنوان یکی از سه استان پایلوت در عرصه اقتصاد مقاومتی انتخاب شده است، اقتصادی که معظم له از همان ایام مورد توجه قرار داده و هشدار داده است.پس لازم است مسئولان استانی علاوه بر مدنظر قراردادن موارد فوق بار دیگر بیانات ایشان را که در سایتهای دفتر حضرتشان قابل دسترس است مجددا بطور کامل مرور و درسهای لازم را برای آیندهنگری و تحلیل مسائل فعلی بگیرند.

* مسئول سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی استان

https://shoma-weekly.ir/s6GyvE