شهرستانها

ترمیم دولت توسط خود روحانی فرصت های کمتر را خواهد سوزاند

تمام مشکلات کشور با مدیران انقلابی و جهادی به‌راحتی قابل حل است و انتظار می‌رود رئیس جمهور شجاعانه نسبت به ترمیم تیم اقتصادی اقدام کند چرا که اگر بخواهند از طریق مجلس شورای اسلامی تغییر تیم اقتصادی انجام شود با توجه به گذراندن فرآیند طولانی ضوابط و زمان‌های قانونی، فرصت خدمتگزاری برای مردم از دست می‌رود.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: دولتمردان باید فرصت خدمتگزاری به مردم را قدر دانسته و تمام تلاش و همت خود را در راستای رفع مشکلات مردم معطوف و از شعار پرهیز کنند.

احمدعلی مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجائی و باهنر و شهدای شهریور ماه شهیدان لاجوردی و اندرزگو اظهار داشت: هدف از تعیین هفته دولت این است که ضمن تجلیل از شهدا و یادآوری فداکاری‌ها و خدمات ارزنده این شهدای گرانقدر، دولت ضمن ارائه گزارش عملکرد یکساله خود برنامه‌های عملی در دستور کار را نیز برای مردم تشریح کند.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمان با تأکید بر اینکه دولت در گزارش‌های خود آمارهای دقیق و قابل لمس به مردم ارائه دهد، افزود: به‌عنوان مثال آمارهای دولت در ارتباط با تورم با آنچه که مردم لمس می‌کنند همخوانی ندارد.

مقدم شیوه گفتار درمانی دولت را جز اینکه امید مردم را به یاس مبدل کند دارای نتیجه دیگری ندانست و گفت: دولت باید به‌طور شفاف نقاط قوت و ضعف خود را برای مردم بیان کند و در مواردی که لازم است با صراحت و صداقت از مردم عذرخواهی کند نه اینکه عذرخواهی از مردم را لازم تشخیص ندهد.

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان کرمان ادامه داد: اگر دولتمردان فقط به توصیه‌هایی که مقام معظم رهبری در نخستین دیدار هیأت دولت دوره یازدهم در هفته دولت فرمودند، جامعه عمل می‌پوشاند اکنون وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم به این شکل نبود.

وی با اشاره به اقدامات خوبی که طی یک سال گذشته از سوی دولت صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: پیشرفت‌ در مسائل علمی، حوزه صنایع دفاعی و حوزه‌های دیگر جای تقدیر دارد و ضمن قدردانی و عرض خدا قوت نسبت به خدمات دولت دارم.

مقدم گفت: اما دولت در حوزه اقتصادی، معیشت مردم و ایجاد اشتغال و رفع بیکاری عملکرد قابل دفاعی ندارد که به مردم ارائه دهد و اگر دولت سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری را به جد مورد اجرا گذاشته بود شاهد این وضعیت نابسامان اقتصادی در کشور نبودیم.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمان با اشاره به فرمایش حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه مقام‌های دنیایی رفتنی هستند و تنها مقام باری‌تعالی ماندنی است، تصریح کرد: دولتمردان باید فرصت خدمتگزاری به مردم را قدر دانسته و از فرصت باقیمانده تا انتهای دولت نهایت بهره را ببرند و تمام تلاش و همت خود را در راستای رفع مشکلات مردم معطوف و از شعار پرهیز کنند و خدمتی ماندگار از خود به‌جای گذارند.

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه جای سؤال وجود دارد که چرا روحانی نسبت به ترمیم تیم اقتصادی خود اقدامی نمی‌کند، عنوان داشت: در این صورت تغییر مدیران ناکارآمد از نقاط قوت مدیریت دولت تلقی خواهد شد اما مشخص نیست چرا می‌خواهد هزینه حذف مدیران ناکارآمد خود را به گردن مجلس شورای اسلامی بیاندازد.

مقدم تأکید کرد: اکثریت جناح‌های سیاسی اصلاح‌طلب و طرفدار روحانی در بدو آغاز به‌کار دوره دوازدهم دولت به وی توصیه کردند که برای موفقیت دولت، تیم اقتصادی خود را تغییر دهد و از طرفی در حدود 200 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای همین درخواست را داشتند و حتی اکثر کارشناسان اقتصادی کشور هم مطالبه تغییر تیم اقتصادی دولت را کردند اما هیچ اقدامی نشد.

وی بیان کرد: تمام مشکلات کشور با مدیران انقلابی و جهادی به‌راحتی قابل حل است و انتظار می‌رود رئیس جمهور شجاعانه نسبت به ترمیم تیم اقتصادی اقدام کند چرا که اگر بخواهند از طریق مجلس شورای اسلامی تغییر تیم اقتصادی انجام شود با توجه به گذراندن فرآیند طولانی ضوابط و زمان‌های قانونی، فرصت خدمتگزاری برای مردم از دست می‌رود.

https://shoma-weekly.ir/eVBm5K