اقتصاد

تذکر به دولت برای رفع موانع تولید

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس مباحث مطرح شده در جلسه غیرعلنی هفته قبل مجلس را که در رابطه با مسائل اقتصادی بود، تشریح کرد.
عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه و سخنگوی هیأترئیسه مجلس بعد از پایان جلسه غیر علنی سهشنبه مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: در این جلسه  صرفاً درباره مسائل اقتصادی بحث شد و رئیس کل بانک مرکزی، وزیر صنعت و وزیر جهاد کشاورزی توضیحاتی به نمایندگان ارائه کردند.

مصری با بیان اینکه عدم ثبات در تصمیمهای اقتصادی زلزلههای اقتصادی را به دنبال دارد، افزود: جمعبندی این شد که تصمیمهای مهم اقتصادی ثبات داشته باشد تا مردم بتوانند با یک سازوکار مناسب اقتصادی مواجه باشند.

سخنگوی هیأترئیسه مجلس با بیان اینکه در جلسه غیرعلنی امروز درباره تورم و ثبات قیمت ارز بحث و برررسی شد، تصریح کرد: قرار شد کمک به واحدهای تولیدی در دستور کار دستگاههای اجرایی باشد؛ یکی از مهمترین مشکلات بحث السیهای واحدهای تولیدی است.

در گذشته اینطور بوده که واحدهای تولیدی با 30درصد میتوانستند گشایش حساب کنند اما امروز این رقم به 130درصد افزایش یافته که قابل توجیه نیست.

مصری با بیان اینکه میزان تورم از سال 91 تاکنون دو برابر شده است، تأکید کرد: از مسئولان اقتصادی دولت خواستیم نسبت به مهار تورم و نقدینگی اقدام کنند تا مردم در سال جاری شاهد تورم بیش از تورم فعلی نباشند.

سخنگوی هیأت رئیسه با اشاره به مشکلات کشاورزان نیز تصریح کرد: قرار شد دولت خرید محصولات کشاورزی را تسریع کند و برخی محصولات همچون گندم را طوری از کشاورزان بخرند که گندمکاران با مشکلات جدی مواجه نباشند.

وی در ادامه با بیان اینکه برخی کالاهای اساسی در بنادر هستند و ما مجبوریم جریمه آن را نیز بپردازیم، گفت: قرار شد دستگاههای اجرایی کالاهای اساسی مردم را که برخی از آنها در بنادر ذخیره شده است، تخلیه و وارد بازار کنند.

https://shoma-weekly.ir/RXggTQ