ورزش

تخریب «رضازاده» تخریب وزنه‌برداری است!

خیلی‌ها هنوز هم وزنه‌برداری ایران و حتی دسته فوق سنگین جهان را با «حسین رضازاده» می‌شناسند و شاید فقط بتوان «واسیلی آلکسیف» را در این حد و اندازه دانست. خود «سجاد انوشیروانی» هم که مدال نقره المپیک را در کارنامه دارد به خوبی به این موضوع واقف است. پس چطور می‌شود که علیه اسطوره وزنه‌برداری ایران چنین مصاحبه می‌کند جای بسی تأمل دارد؟ چون تخریب رضازاده، تخریب وزنه برداری ایران است!
امید توکلی- چگونه ممکن است یک وزنهبردار فوق سنگین بیاید و علیه رئیس سابق فدراسیون این چنین مصاحبه کند؟ ما باید حرفهای امروز «سجاد انوشیروانی» مبنی بر نابود شدن وزنهبرداری توسط «حسین رضازاده» را باور کنیم یا آن حرفهای قدیمی را؟

تناقض در ورزش ما وجود دارد، اما نه این قدر زیاد که طرف تا دیروز از یکی به عنوان الگوی خودش یاد میکرد و حالا او را عامل نابودی وزنهبرداری ایران میخواند!

احتمالاً اگر همین الان از «سجاد انوشیروانی» دلیل این حرفها را جویا شوید پاسخ میدهد نظرش در گذشته هم همین بوده است. اما چرا همان روزها چنین مصاحبهای نمی کرد؟

ما در این مقال بنا نداریم از عملکرد «حسین رضازاده» در فدراسیون وزنهبرداری دفاع کنیم و معتقدیم نقدهایی هم به این قهرمان تاریخی وارد است، منتهای مراتب اینکه «رضازاده» عامل نابودی این رشته باشد کمی بیانصافی است و انصاف شرط اصلی انتقاد است. باورمندیم که همین «حسین رضازاده » بود که وزنهبرداری ما را زنده کرد و سالها طلای دسته فوق سنگین را به نام ایران سند زد. خیلیها هنوز هم وزنهبرداری ایران و حتی دسته فوق سنگین جهان را با «حسین رضازاده» میشناسند و شاید فقط بتوان «واسیلی آلکسیف» را در این حد و اندازه دانست. خود «سجاد انوشیروانی» هم که مدال نقره المپیک را در کارنامه دارد به خوبی به این موضوع واقف است. پس چطور میشود که علیه اسطوره وزنهبرداری ایران چنین مصاحبه میکند جای بسی تأمل دارد؟ چون تخریب رضازاده، تخریب وزنه برداری ایران است!

حالا اگر «بهداد سلیمی» میآمد و از «رضازاده» انتقاد میکرد چندان بیراه نبود. «سلیمی» در سالهای گذشته لیدرمعترضان تیم ملی بود که بارها روبروی فدراسیون ایستاد و به عملکرد «کوروش باقری» و «حسین رضازاده» نقد داشت. از این قهرمان قائم شهری چنین انتقاداتی پذیرفتنی است.

«علی مرادی» هم چنین شرایطی دارد. رئیس جدید فدراسیون وزنهبرداری سالهاست منتقد درجه یک «حسین رضازادهم محسوب میشود و بدیهی است هنوز هم چنین تفکری داشته باشد اما «سجاد انوشیروانی» ... واقعاً عجیب است!

«سجاد انوشیروانی» که اردبیلی و همشهری «حسین رضازاده» به شمار میرود در سالهای گذشته با حمایت رئیس فدراسیون بالا آمد و به مدال المپیک هم رسید و حالا جایز نیست این گونه رفتار نماید. «سجاد انوشیروانی» میتواند در شرایط عادی هم مربی تیم ملی باشد و به وزنه برداری ایران خدمت کند. پس نیازی به این قبیل مصاحبهها ندارد. البته این نظر ماست!

https://shoma-weekly.ir/p9gqtF