شهرستانها

تخریب باغات همدان باید متوقف شود

دبیر حزب موتلفه استان همدان با تاکید بر توسعه متوازن شهر از تخریب و تغییر کاربری باغات به بهانه توسعه شهر انتقاد کرد و گفت: مخالف برج سازی نیستیم اما نباید آهن جای درخت را بگیرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه همدان، محمود الفت در جمع خبرنگاران افزود: بهتر است برجهای مد نظر شهرداری به جای جنوب شهر در شمال شهر احداث و جلوی تغییر کاربری باغات و زمینهای کشاورزی گرفته شود.

وی با گلایه از اختلاف نظر بین شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان، آن را مسبوق به سابقه دانست و اضافه کرد: شورا از بالا به شهرداری نگاه میکند و به جای اینکه بازوی نظارتی آن باشد، خود را قیم شهرداری میداند.

الفت با اشاره به استعفای شهردار همدان، ادامه داد: متاسفانه شورا اجازه رشد را به شهردار نداد و کارهای او را ابتر گذاشت و در نتیجه مردم شهر متضرر شدند.

وی خاطرنشان کرد: مردم از عملکرد شهرداری ناراضی هستند، چرا که شورا نظارتی بر عملکرد شهرداری ندارد و این به نحوه مدیریت آن بر میگردد.

الفت همچنین از رسانهها خواست علاوه بر شفاف عمل کردن، ناهنجاریها را هنجار جلوه ندهند و به خاطر احتیاجات مالی، مردم را به پول نفروشند.

وی رسالت مطبوعات را اطلاعرسانی دقیق و بدون در نظر گرفتن جهتگیریهای سیاسی و جناحی و ارائه نظرات کارشناسان و نخبگان برای رفع نواقص و مشکلات و کمک به مسئولان و مردم و ارائه راهکارهایی مناسب و استقلال رسانهای و تقویت معنویت در جامعه خواند و افزود: از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انتظار میرود زمینههای هدفگرایی مطبوعات را بیشتر فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: مطبوعات باید جبهه واحد فرهنگی در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان داشته باشد. الفت همچنین از مسئولان اداره کل حج و زیارت استان خواست برای زائران عتبات عالیات اماکن اقامتی بهتری در نظر بگیرند و برای افزایش ظرفیت اعزام به عمره مفرده نیز بیشتر تلاش کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به افراطیون نیز توصیه کرد: از قیافه حق به جانب گرفتن و از کاه کوه ساختن بپرهیزند و بدانند مشی اعتدال که همانا تقید به ارزشهای دینی است با افراطیگری سازگاری ندارد.

وی تاکید کرد: افراط باعث انزوای سیاسی میشود. بهتر است افراد به جای سیاهنمایی، مراعات انصاف را داشته باشند و دولت را به نفع خود مصادره نکرده و از مردم هزینه نکنند و بدانند مردم به کسی چک سفید امضا نمیدهند.

الفت اظهارکرد: تحمل مخالف تنها نباید در حرف باشد و باید به جای درو کردن نیروهای شایسته و خادم که دغدغه نظام و مردم را فارغ از جناحها دارند، برای خدمت حفظ کنند و همه باهم در ساختن شهر محبت کوشا باشیم.

https://shoma-weekly.ir/nEFopz