ورزش

تحکیم قدرت تیم ملی با وحدت

مهدی یکتا - شاید شما هم شنیده یا خوانده‌اید که چندی پیش و پس از علی کریمی، سرمربی پرتغالی تیم ملی کشورمان نیز از مسئولان خواست تا یک حساب بانکی به نام تیم ملی گشوده شود تا مردم علاقمند به فوتبال کمکهای مالی خود را به این حساب واریز کنند!
شاید بگویید که باز کردن یک حساب برای تیم ملی و مشارکت مردم در این امر و در راه صعود به جام جهانی چه اشکالی دارد؟
این درست که مردم در قبال تیم ملی کشورشان احساس مسئولیت می‌کنند و به احتمال فراوان از این اتفاق استقبال خواهند کرد. اما در این میان وظیفه دولت و مسئولان چه می‌شود؟ در حالی که مدتهاست وزارت ورزش و جوانان تأسیس شده، چرا باید از مردم انتظار کمک مالی داشت؟
البته برنامه‌های تدارکاتی تیم ملی و کارلوس کی روش به دلیل محدودیت‌های سیاسی، تحریم‌ها و مسائلی از این دست که ارتباطی هم به فدراسیون فوتبال ندارد تا حدی به هم خورده است. به عنوان مثال اماراتی‌های زیاده خواه به بهانه‌های واهی سیاسی و به دلیل سفر اخیر دکتر احمدی‌نژاد به جزیره ابوموسی به شکلی یک طرفه دیدار دوستانه با تیم ملی ایران را لغو کرده‌اند و سایر کشورها نیز به دلایلی مشابه و غیرورزشی از بازی مقابل تیم کشورمان طفره رفته‌اند!
به رغم چنین شرایطی به نظر می‌رسد تیم ملی فوتبال کشورمان عزم خود را برای راهیابی به جام جهانی 2014 برزیل جزم کرده است. تیم فعلی ما یکی از با اراده‌ترین، منضبط‌ترین، دقیق‌ترین و فهیم‌ترین مربیان جهان را در اختیار دارد و وقتی کارلوس کی روش را به انگیزه‌های فراوان ملی‌پوشان ایرانی سنجاق می‌کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که جام جهانی چندان هم هدف دور از دسترسی نیست.
این مهم به شرطی حاصل می‌شود که وزارت ورزش و جوانان پیرامون شکل کار و نحوه ارتباط با فدراسیون فوتبال تجدید نظری اساسی داشته باشد و انتقادات اصولی را بپذیرد تا به امید خدا و همت بچه‌های تیم ملی، با صعود به جام جهانی جواب محکم و دندان‌شکنی به محدودیت و تحریم‌های سیاسی بدهیم.

 

https://shoma-weekly.ir/NcGn37