شهرستانها

تحول بشاگرد یکی از افتخارات نظام است

یکی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایجاد تحولی بزرگ در بشاگرد است
دبیر حزب موتلفه اسلامی هرمزگان گفت: یکی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایجاد تحولی بزرگ در بشاگرد است

ابراهیم معتمدی به خبرنگار هفته نامه "شما" گفت: از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی این است که بشاگرد که از مناطق بسیار محروم در قبل از انقلاب بوده را تحولی بزرگ ایجاد کرد و امروزه می توان گفت حدود چهارصد درصد با گذشته خود متفاوت است.

وی افزود: شهرستان بشاگرد یکی از شهرستانهای استان هرمزگان است که در واقع در سال ۱۳۸۵ به عنوان شهرستان تاسیس و ثبت شده است. زیرا محدوده بشاگرد درقبل، بخشی از شهرستان جاسک بود که خود به شهرستان ارتقاء یافت.

دبیر حزب موتلفه هرمزگان اظهار کرد: مردم بشاگرد مسلمان و شیعه مذهباند که با کمال مسرت 99 درصدشان ولایتمدار و در این اعتقاد بسیار قوی و جسور اند.

وی حرفه آنها را کشاورزی عنوان و اضافه کرد: در روستاهای بشاگرد قبل از انقلاب به دلیل خشکسالی، کشاورزی از رونق افتاده بود ولی خوشبختانه امروزه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی رونق خوبی پدید آمده است.

وی افزود: البته هنوز جای کار و فعالیت زیادی برای این منطقه وجود دارد که نباید از چشم مسئولین ما به دور باشد.

معتمدی خاطرنشان کرد: مردم به دلیل ضعف شدید بهداشت و درمان و مصرف آبهای آلوده با انواع بیماریهای عفونی و کلیوی دست به گریبان بودند. آموزش و پرورش در این مناطق وجود نداشت و نوجوانان و جوانان به دلیل فقدان آموزش تصویر روشنی از آینده خود نداشتند.

دبیر حزب موتلفه استان ادامه داد: اگر کسی مروری به دوران پیش از انقلاب این منطقه بیاندازید معلوم می شود که تفاوت از کجا تا به کجاست مثلا کودکان بیشتر روستاهای بشاگرد به دلیل فقر مالی خانواده دچار
سوء تغذیه بودند و زنان از آغاز دوره بارداری تا زایمان به دلیل نبود مرکز درمانی دوره بسیار دشوار و خطرناکی را طی می
کردند. بی سرپرستی و فقر خیلی از زنان و کودکان بشاگرد رنج آور بود. نبود جاده و راه مناسب برای آنها امیدشان را برای بهبودی وضعیت شان قطع کرده بود که به حمدالله امروزه همه این مشکلات به حد چشمگیری مرتفع شده و مردم این خطه چشم انداز امیدوار کننده ای در پیش رو دارند.

این فعال سیاسی از کمیته امداد امام خمینی و همچنین شخص مرحوم حاج عبداله والی که به عنوان احیاگر شهرستان بشاگرد معروف است یاد و خاطرنشان کرد: به طور قطع و یقین مردم خون گرم بشاگرد نسبت به حضرت امام خمینی (ره) همیشه قدردان هستند و یاد امام راحل را گرامی می دارند و نیز خدمات بی ریا و خالصانه افراد فعال امداد در این منطقه به خصوص مرحوم آقای والی را هیچ گاه از یاد نخواهند برد.

معتمدی درخصوص وضعیت حوزه نمایندگی بشاگرد خاطرنشان کرد: 5 شهرستان؛ جاسک، بشاگرد، میناب، رودان و سیریک مجموعا دارای یک نماینده در مجلس شورای اسلامی هستند که انتظار می رود این نماینده محترم رسالت خود در این مناطق را در مجلس به خوبی انجام داده و سعی در برطرف کردن محرومیت از چهره این شهرستانها داشته باشد.

وی ضمن اشاره به مراکز آموزشی بشاگرد یادآورشد: از منظر آموزش و تحصیل نیز نسبت به گذشته به هیچ عنوان قابل قیاس نیست زیرا دارای حوزه علمیه ای فعال و همچنین اداره آموزش پرورش این شهرستان توانسته است همه مقاطع تحصیلی را برای دانش آموزان اعم از دختر و پسر فراهم و سرویس دهی کند.

https://shoma-weekly.ir/JNY4mV