زنان

تحریم و محدودیت رسانه‌ای دشمن، با هدف القائات دروغین به مردم

دکتر لاله افتخاری، در گفت‌وگو با تهران‌نیوز با اشاره به تلاش دشمن در تحریم‌ رسانه‌ و چهره‌های رسانه‌ای ایران اسلامی در راستای تاثیر بر کشورهای حوزه مقاومت اظهار کرد: دشمنان از دیرباز یعنی از روز عاشورا و کربلا نیز درصدد مقابله با جبهه مقاومت با شایعه‌پراکنی خبری بوده است و تلاش داشته و رسانه‌های کشورهای حوزه مقاومت باید به تحلیل درست استکبار را در اهداف رسانه‌ای ناکام بگذارند.

وی اضافه کرد: امروز با فضای مجازی و امکانات رسانه‌ای استکبار درصدد دیکته کردن اهداف شوم خود بر مردم کشورهای حوزه مقاومت ازجمله ایران اسلامی است و با تهدید، تحریم و محدودیت رسانه‌ای درصدد القائات دروغین خود بر مردم است و در صورتی که برنامه‌ریزی درستی در حوزه رسانه‌ای داشته باشیم به اهداف خود دست خواهیم یافت.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحریم بی‌اثر نیست و باید برای مقابله با تحریم دشمنان و استکبار برنامه داشته باشیم، عنوان کرد: باید پیام‌رسانان داخلی به خوبی تقویت شوند و مسئولان نیز این پیام‌رسانان را حمایت و مردم نیز غیرت ملی به آن داشته باشند غلبه بر دشمن غیرممکن نیست.

افتخاری یادآور شد: برای غلبه بر تهدید و تحریم‌ دشمنان باید مردم و مسئولان یکدل و یکصدا باشند و با ترکیب غیرت ملی به آن مقابل تحریم رسانه‌ای دشمنان بایستند.

وی متذکر شد: دشمن از واقعیت کنونی خود هراس دارد و می‌داند که در تقابل با جمهوری اسلامی همواره بازنده بوده، به همین دلیل چنین تحریم‌هایی را علیه ایران اسلامی به کار می‌گیرد، اینکه ایران اسلامی از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد حذف می‌شود نشانه ذلت و هراس دشمن است.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: دشمن و در رأس آن استکبار می‌داند که ایران از طریق زن پیام انقلاب اسلامی و اهداف آن را به گوش زنان دنیا می‌رساند و محدودیت رسانه‌ای نیز ناشی از همین هراس دشمن است.

افتخاری درباره اینکه دشمن برای تحریم رسانه‌ای معمولاً چه نوع رسانه و شخصیت‌هایی رات مدنظر قرار می‌دهد؟ عنوان کرد: دشمن دنبال تحریم رسانه‌ای شخصیت‌هایی که مخاطب داشته و بُرد رسانه‌ای دارند و قادر خواهند بود تأثیر زیادی بین اقشار مختلف مردم ازجمله بانوان داشته باشند.

وی بیان کرد: مسئولان و غیرمسئولانی که پیام شنیدنی نداشته باشند از دید دشمن دور هستند، البته نه همیشه، اما باید مردم و مسئولان باید همواره دیده‌بان باشند و مقابل هر کنش دشمن واکنش نشان دهند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با تأکید بر تأثیر تشکیل بلوک رسانه‌ای کشورهای حوزه مقاومت در مقابل رویکرد تحریمی استکبار تشریح کرد: این کار بسیار ارزشمندی مقابل دشمن بوده که دارای شبکه ناتوی رسانه‌ای است و ما نیز باید همان راهبرد را داشته باشیم و دارای شبکه قدرتمند رسانه‌ای ام قوی‌تر باشیم.

افتخاری افزود: ایران دارای تجربیات ارزشمند در حوزه رسانه‌ای بوده و جوانان رسانه‌ای و مومن بسیاری دارد که می‌توان از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کرده و مقابل استکبار ایستادگی کرد.

وی در پاسخ به سوال دیگر که چگونه می‌توان با تحریم رسانه‌ای دشمن وارد تقابل شد؟ گفت: ایران اسلامی دستاورد بسیار مهمی در خارج از کشور دارد و باید از این دستاورد به سود خود بهره بگیریم، ایرانیان وفادار به جمهوری اسلامی در خارج از کشور کم نیستند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: باید شبکه «مقابله با استکبار و استعمار» و «مقاومت» در خارج از کشور تشکیل شود و در اینصورت با وحدت و هم‌افزایی میان این شبکه رسانه‌ای و حزب‌الله لبنان، انصارالله و سایر گروه‌های مقاومت خواهیم توانست بر تحریم رسانه‌ای غرب فائق بیاییم.