شهرستانها

تجلی وحدت در گلستان داغدار

معماری اطراف کعبه شکل دیگر مبارزه با اندیشه توحیدی است و آل سعود هر چند توانستند بارگاه‌های ائمه‌علیه‌السلام و صحابی بقیع حتی کربلا و آثار اسلامی را در مکه و مدینه تحت عنوان نوسازی از بین ببرند؛ اما از آنجا که مسلمانان در حفظ کعبه ایستاده‌اند، نتوانستند آن را تخریب کنند هرچند که هنوز علمای وهابیت بر این مدار اندیشه می‌کنند. لذا با ساختن برج‌های بلند در اطراف کعبه به‌دنبال شکست عظمت کانون وحدت مسلمین هستند. تحولات جاری در منطقه مثل برپاخاستن مردم یمن، بحرین و سوریه، اکنون آل سعود را بر آن داشته است که از مسیر دیگر به قرارداد سری عمل کند. لذا حوادث اخیر حج امسال را نباید اتفاقی دانست؛ بلکه برنامه‌ای است تا مردم مسلمان را از کانون توحید فراری دهد.
سید حسن سیدی- گلستان در عزای شهدای منا پژمرده است. مردم ولایتمدار این استان نشاط گذشته را در استقبال از حاجیان خود نداشتند؛ زیرا رنگ غم چهره حاجیان و استقبال‌‌کنندگان را در برگرفته بود و فرزندانی که انتظار دیدن روی پدر و مادر را میکشیدند متاسفانه چهره غمگین و افسرده آنها پیام سوگ را صادر میکرد.

گلستان در این حادثه دردناک 50 شهید دارد که تعدادی از این شهدا زنان هستند و اکثریت این شهدا از برادران و خواهران اهل سنت هستند.

ابتدا تعدادی از این شهدا در گنبد تشییع شدند و بقیه حجاج شهید هم در نوبتهای بعدی وارد شهرهای ما شده و با احترام و تکریم امت حزبالله تشییع و به خاک سپرده شدند. مردم گلستان با حضور پرشور خود در مراسم تشییع باعث تسلی خاطر مصیبتدیدگان شدند و امامجمعه گمیشان هم با تشکر از مقام معظم رهبری، پیام معظم له را کارگشا و بجا دانست.

به روایت حاجیانی که در این حادثه شاهد بودند ماموران سعودی بهشدت در انجام وظیفه خود کوتاهی کردند. بهگفته این شاهدان اگر به آسیبدیدگان آب رسانده میشد بسیاری نجات پیدا میکردند یا اگر بالگردها پرواز میکردند و اکسیژن به مصدومین میرساندند بسیاری شهید نمیشدند. برخی از این شاهدان اظهار داشتند عربستان علیرغم داشتن امکانات گسترده در مسیر منا و عرفات و نصب دوربینها در این مسیر میتوانستند مانع پیشآمدن کوچکترین حادثه باشند؛ ولی این حادثه با این امکانات، نشان‌‌دهنده بیعرضگی مدیران آل سعود است و با اقدامات آل سعود عمدیبودن این حادثه تقویت میشود.

آنچه که در گلستان در این غم بزرگ خودنمایی میکند، وحدت برادران شیعه و سنی در مراسم تشییع و نیز ترحیم جانباختگان منا است که تحت تعالیم حضرت امام خمینی(ره) و همچنین آموزههای مقام عظمای ولایت حضرت آیتالله العظمی خامنهای صورت گرفته است.

خانواده آل سعود مزدورانی هستند که با پیمان بستن با محمد بن عبدالوهاب موسس وهابیت و جاسوس انگلیس بر عربستان حاکم شدند تا نقشههای انگلستان را برای تضعیف و نابودی مسلمانان اجرا کنند.
در موافقت
نامهای که محمدبن عبدالوهاب بهطور سرّی با انگلستان امضاء میکند، وظایفی را میپذیرد که عبارتاند از: تکفیر تمام مسلمانان و حلالکردن قتل آنان و غارت اموالشان - نابودکردن کعبه به بهانه اینکه جزء آثار بتپرستی و مانعشدن مردم از حج و تحریک عشایر و قبایل به غارت قافلههای حجاج و کشتن آنان - ویرانساختن قبهها و ضریحها و اماکن مقدسه و مورد احترام مسلمانان در مکه و مدینه و دیگر سرزمینهای اسلامی و ایجاد هرج و مرج و آشوب و ترور در شهرهای اسلامی به هر اندازه که بتواند.

امروز وقتی به رفتار آل سعود حامی جریان تروریسم در سوریه، عراق، لبنان و... نگاه میکنیم، میبینیم دقیقا مفاد فوق را مورد اجرا گذاشته اند. وی اضافه کرد: علت شدتبخشیدن مفاد فوق نیز اتفاقاتی است که در مردم مسلمان رخ داده است و جریان انقلاب اسلامی بهعنوان یک عامل بیدارسازی و نمونه موفق نظامسازی و تولید قدرت، وهابیت را در اجرای قرار داد سرّی کوشاتر نموده است.
معماری اطراف کعبه شکل دیگر مبارزه با اندیشه توحیدی است و آل سعود هر چند توانستند بارگاه
های ائمهعلیهالسلام و صحابی بقیع حتی کربلا و آثار اسلامی را در مکه و مدینه تحت عنوان نوسازی از بین ببرند؛ اما از آنجا که مسلمانان در حفظ کعبه ایستادهاند، نتوانستند آن را تخریب کنند هرچند که هنوز علمای وهابیت بر این مدار اندیشه میکنند. لذا با ساختن برجهای بلند در اطراف کعبه بهدنبال شکست عظمت کانون وحدت مسلمین هستند. تحولات جاری در منطقه مثل برپاخاستن مردم یمن، بحرین و سوریه، اکنون آل سعود را بر آن داشته است که از مسیر دیگر به قرارداد سری عمل کند. لذا حوادث اخیر حج امسال را نباید اتفاقی دانست؛ بلکه برنامهای است تا مردم مسلمان را از کانون توحید فراری دهد.
سقوط جرثقیل و کشته و زخمی
شدن بیش از 5هزار نفر در منا در راستای همان قرارداد سری تفسیر میشود. بهویژه اینکه رهبران کنونی عربستان از گذشته بیکفایتتر جلوه میکنند. در حقیقت جهان اسلامی باید مدیریت دو شهر مقدس مکه و مدینه را از خانواده انگلیسی آل سعود خلع یَد نماید و مسلمانان در یک مدیریت جمعی آن را اداره کند.

* دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان گلستان
https://shoma-weekly.ir/KhcMmn