ورزش

تجدید نظر اساسی در تیم ملی امید ضروری است

همین «هادی آیت اللهی» که به خاطر قلیان کشیدن بازیکنان مربی ایرانی را برکنار کرد، حالا آبروریزی بزرگ در بازی ایران و ویتنام و آزار و اذیت دختر کره‌ای را محصول بزرگنمایی رسانه‌های ایرانی می‌داند! آیا آن اتفاق با این آبروریزی بین‌المللی قابل قیاس است؟ البته تغییر عقیده و حرکت در جهت باد مختص «هادی آیت اللهی» نیست و خیلی‌ها هر کجا به نفعشان باشد رویه خود را عوض می‌کنند و...
سعید سعیدزاده- برنامه نود دوشنبه شب هفته گذشته طبق معمول هفتههای گذشته یک سوال پیامکی مطرح کرده بود تا مخاطبان پرشمار این برنامه تلویزیونی به آن پاسخ دهند.

بدیهی بود با توجه به نتایج فاجعهبار تیم امید کشورمان در بازیهای آسیایی «اینچئون» نظرسنجی برنامه نود به این موضوع اختصاص یابد تا بینندگان تلویزیونی با رأی خود مقصران فاجعه ملی فوتبال را انتخاب کنند.

همانطور که از قبل هم پیشبینی میشد اغلب مردم فدراسیون فوتبال کشورمان را مقصر اصلی ناکامی تیم ملی امید در «اینچئون» و شکست چهار بر یک برابر ویتنام و تساوی با تیم گمنام قرقیزستان دانستند و...

اما نکته جالب این بود که به رغم اعتراض مردم و انتقادات رسانهها و افکار عمومی، «علی کفاشیان» رئیس خوش خنده فدراسیون فوتبال در اقدامی عجیب و دهن کجی کامل حرف از ابقای «ادواردو نلو وینگادا» تا پایان دور مقدماتی انتخابی مسابقات المپیک ۲۰۱۶ ریو زد!

این در حالیست که وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک به عنوان متولیان ورزش ایران هشدارهایی جدی به فدراسیون فوتبال دادند که ظاهراً کفاشیان و دوستانش وقعی به این هشدارها هم نگذاشتند! بین خودمان باشد اما بنا بر شنیدهها و اخبار موثق سرمربی پرتغالی و ناکام تیم امید دو حامی بزرگ دارد که بسیار هم روی رئیس فدراسیون فوتبال نفوذ دارند!

ظاهراً اولین حامی «کارلوس کی روش» است که هموطن و دوست صمیمیاش را به فدراسیون معرفی کرد و دومی هم «هادی آیت اللهی» نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال است،‌‌ همان شخصی که مطابق آنچه در برنامه نود چند ماه قبل مشاهده کردیم گزارش اتفاقات اردوی کیش و قلیان کشیدن بازیکنان تیم امید را بهانه کرد تا به نوعی «علیرضا منصوریان» کنار گذاشته شده و گزینه خارجیاش جای این مربی ایرانی را بگیرد.

همین «هادی آیت اللهی» که به خاطر قلیان کشیدن بازیکنان مربی ایرانی را برکنار کرد، حالا آبروریزی بزرگ در بازی ایران و ویتنام و آزار و اذیت دختر کرهای را محصول بزرگنمایی رسانههای ایرانی میداند! آیا آن اتفاق با این آبروریزی بینالمللی قابل قیاس است؟ البته تغییر عقیده و حرکت در جهت باد مختص «هادی آیت اللهی» نیست و خیلیها هر کجا به نفعشان باشد رویه خود را عوض میکنند و... بگذریم! بحث اصلی ما‌‌ همان موضوع تیم ملی امید است و ابقای وینگادا که بعید میدانیم ما را به المپیک ۲۰۱۶ برساند. البته تا نظر «علی کفاشیان» چه باشد؟!

https://shoma-weekly.ir/kMnxws