اندیشه

تبلور مدیران پرتلاش و ساده زیست در حکومت مهدوی

با ظهور امام زمان (عج) نه تنها در جنبه معنوی جامعه تحول و دگرگونی ایجاد می‌شود بلکه نظام حاکمیتی جهان نیز دچار تغییر خواهد شد. نکته مهم این است که بر خلاف تصور فرقه های مختلف در صده های گذشته این تحول نه صرفاً با معجزه که با خواست عمومی مردم و مدیریت امام معصوم به ثمر خواهد نشست. این حرکت عظیم نیازمند کادر اجرایی قدرتمند و کاربلد و مومن است. پس ما باید تلاش کنیم شاخصه های بیان شده را در خود ایجاد نماییم تا بتوانیم به امید خدا جزو کادر مدیریتی امام باشیم.
یکی از معضلاتی که انقلاب اسلامی ما از ابتدای پیروزی تا امروز با آن مواجه بوده و هست بهره مندی از مدیرانی با خصایص اخلاقی ویژه و توانایی مدیریتی بالاست. هرچند همیشه مدیران خوب و مومن و توانمند داشتیم و داریم اما در طول این چهل و یکی دو سال غالبأ تعداد آنها از تعداد مناصب کلیدی نظام کمتر بوده و این خلأ احساس شده است.

با ظهور امام زمان (عج) نه تنها در جنبه معنوی جامعه تحول و دگرگونی ایجاد میشود بلکه نظام حاکمیتی جهان نیز دچار تغییر خواهد شد. نکته مهم این است که بر خلاف تصور فرقه های مختلف در صده های گذشته این تحول نه صرفاً با معجزه که با خواست عمومی مردم و مدیریت امام معصوم به ثمر خواهد نشست. این حرکت عظیم نیازمند کادر اجرایی قدرتمند و کاربلد و مومن است. پس ما باید تلاش کنیم شاخصه های بیان شده را در خود ایجاد نماییم تا بتوانیم به امید خدا جزو کادر مدیریتی امام باشیم. این کادر در حلقه اول شامل ۳۱۳ یار اصلی و مدیر مرکزی و سپس حلقه دوم شامل ۱۰ تا ۱۲ هزار نفر کادر مومن و کاربلد.

امام علی (ع ) می فرماید: «گـروهی از مردان الهی دور او گرد می آیند، دعوتش را بر پای می دارند و یاری اش می کـنـنـد. آنـهـا وزیـران او هستند که سنگینی مسائل کشوری را بر عهده می گیرند و او را در مـسـئولیت بزرگی که خداوند به عهده اش گذاشته یاری می کنند.»

امام صادق (ع) در توصیف اراده های استوار آنان می فرماید: «آنان مردانی هستند که دلهایشان مانند پاره های آهن است، هیچگونه تردیدی در آنـهـا راه نـدارد، در اعـتـقـادشـان بـه خـدا از صـخـره و سـنگ محکم ترند.»

نکته جالب در قدرت جسمانی فوق العاده این افراد است که به مدد ایمان استوارشان به آنان عطا شده: «به هر کدام ، توانایی چهل نفر داده شده و دلی مستحکم تر از پاره های آهن دارد.»

آنان در کنار این قدرت روحی و جسمی و کار و تلاش بی وقفه، از زندگی ساده و بدون تجمل برخوردارند.

در روایات به برخی ویژگی ها و صفات اخلاقی لازم برای یاران آن حضرت اشاره شده که برخی از آنها عبارتند از:

علم و معرفت، ایمان، خشیت الهی، طهارت و تقوا، زهد، بینش و بصیرت، عبادت و بندگی، توجه به خدا، دعا و ذکر و نیایش و استغفار، شب زنده داری، شرح صدر، صبر و بردباری.

https://shoma-weekly.ir/mlhr0t