ورزش

تبعیض‌های آشکار بین فوتبال و کشتی!

سعید سعیدزاده - چندی پیش محمد بنا سرمربی موفق تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان حرف قشنگی زد و گفت: «من مخالف رقم دریافتی فوتبالیست‌ها و فوتبال نیستم اما سر در نمی‌آورم که چرا به رغم این پولهای کلانی که به بازیکنان فوتبال داده می‌شود، از شکست تیم ملی قطر در تهران عاجز هستند؟»
جانا سخن از زبان ما می‌گویی... حرف‌های تأمل برانگیز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در آستانه مسابقات المپیک لندن پرده از واقعیت تلخی برداشته و طعنه جالبی به میلیاردرهای فوتبالیست زده است.
به ما که باشد می‌گوییم خدا را باید شکر کرد که در جمع کاروان ورزشکاران اعزامی به المپیک و به ویژه کشتی‌گیران عنوان‌دار آدم‌های نجیبی داریم. انصافاً یک لحظه خود را جای امید نوروزی و سعید عبدولی بگذارید و بعد قضاوت کنید؟
اگر امید نوروزی بودید، قهرمان جهان هم در وزن 60 کیلوگرم کشتی فرنگی بودید آن وقت بیکار هم بودید و آن گاه چپ و راست اخبار پولهای میلیاردی که به فوتبالیست‌ها پرداخت می‌شود را از اخبار سراسری می‌شنیدید، چه حالی به شما دست می‌داد؟
خدا وکیلی داغ نمی‌کردید؟ زمین و زمان را به هم نمی‌دوختید که چرا به فوتبالیست‌های بی هنر که از کسب یک مدال آسیایی عاجزند! و از راهیابی به المپیک 2012 لندن هم باز ماندند! این همه پول می‌دهید و از ما کشتی‌گیران فقط انتظار مدال المپیک دارید؟
اگر جای سعید عبدولی بودید، چی؟ اگر قهرمان وزن 66 کیلوگرم کشتی فرنگی دنیا بودید و می‌شنیدید که پس از برد زورکی و صدالبته به لطف داوری(!) تیم ملی فوتبال برابر ازبکستان، نفری 8 هزار دلار جیرینگی پول تو جیبی به بازیکنان پرداخت شده است، چه احساسی به شما دست می‌داد؟
باور بفرمائید ما کشتی‌گیران نجیبی داریم و کاش و ای کاش مسئولین ورزش ما اندکی به این تبعیض‌های آشکار توجه می‌کردند. کاش در آستانه المپیک کمی به اوضاع مالی کشتی‌گیران و سایر ورزشکاران المپیکی، رسیدگی می‌کردند ... و...و... و کاش‌های دیگری که هرگز به مقصد نرسیده و نخواهند رسید!

https://shoma-weekly.ir/zrnEcH