شهرستانها

تبعیت فرمانداران گیلان از شورای راهبردی اصلاح‌طلبان

دبیر حزب موتلفه اسلامی گیلان از تشکیل شورای راهبردی اصلاح‌طلبان در این استان خبر داد و گفت: فرمانداران در عزل و نصب‌ها مجبور به تبعیت از شورای مذکور هستند.
دبیر حزب موتلفه اسلامی گیلان از تشکیل شورای راهبردی اصلاحطلبان در این استان خبر داد و گفت: فرمانداران در عزل و نصبها مجبور به تبعیت از شورای مذکور هستند.

حسن کربلایی با اشاره به فعالیت سیاسی عبدالغفار شجاع نماینده سابق مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سالهای گذشته شجاع نماینده مردم انزلی در مجلس بود و در مراحل بعدی به دلیل رد صلاحیت موفق به حضور در رقابتهای انتخاباتی نشده است.

وی ادامه داد: شجاع در انتخابات ریاست جمهوری دهم در ستاد میرحسین موسوی فعال بود و در انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری مسئولیت ستاد حسن روحانی در گیلان را به عهده داشت.

کربلایی با بیان اینکه شجاع اکنون مشاور محمدباقر نوبخت یکی از معاونان رئیس جمهور است، تصریح کرد: پرسشهای بسیاری درباره عبدالغفار شجاع وجود دارد و افکار عمومی سخت منتظر پاسخ است.

وی با پرسش از مسئولان گیلان، بیان کرد: آیا جلسههای عبدالغفار شجاع با اجازه استاندار گیلان و فرماندار آستارا برگزار شده یا او خودمختار است.

دبیر حزب موتلفه اسلامی گیلان با اشاره به اینکه آیا فرمانداران در انتخاب نیروهای فرمانداری یا مدیران دستگاههای اجرایی باید از فردی یا جمعی به غیر از مسئولان مربوطه اجازه بگیرند، یادآور شد: آیا اصلاحطلبان و اعتدالیون تفکر و دیدگاههای عبدالغفار شجاع را قبول دارند؟

وی با بیان اینکه عبدالغفار شجاع در عصر ششم فروردین جاری در جمع گروهی که آنها را شورای راهبردی اصلاحطلبان میخواند، در مدرسه حکیم نظامی آستارا مدعی شده در انتخابات ریاست جمهوری تقلب شده است، خاطرنشان کرد: دستگاههای مربوطه مانند شورای نگهبان و وزارت کشور و حتی افرادی مانند موسوی لاری و تاجزاده که از جریان اصلاحات هستند بر عدم وجود تقلب مورد ادعای موسوی و کروبی تاکید دارند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی گیلان به جلسه عبدالغفار شجاع با اصلاحطلبان در آستارا اشاره کرد و افزود: شجاع در سخنان خود بیان کرد که مردم ایران علاقهمند به رابطه با آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند و حرفهای دیگری داشته و احمدینژاد را در اینباره مقصر و مستحق مجازات دانسته است.

وی با بیان اینکه آیا موضع عبدالغفار شجاع را محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور، استاندار، فرمانداران و نمایندگان گیلان میپذیرند، اظهار کرد: شجاع بیان کرده که در هر شهرستان یک گروه پنج نفری تشکیل شود و تمام عزل و نصبها زیر نظر این گروه باشد و فرمانداران باید از نظر این جمع تبعیت کنند.

کربلایی ادامه داد: آیا استاندار، فرمانداران، نمایندگان مردم در مجلس، وزارت کشور و... چنین دستورالعملی را صادر کردند یا موضوع شخصی و گروهی است.

https://shoma-weekly.ir/IqrMMM