ورزش

تا وقتی که خدا و ائمه هستند با آنها تبانی می‌کنم/ وضعیت فوتبالمان روز به روز خراب تر می شود

بعضی از مدیران بعضی از باشگاه ها رقم های میلیاردی برای بازیکنان خود پرداخت می کنند و این قیمت بازیکنان را در لیگ ما به طور سرسام آوری بالا برده و در نهایت کیفیت لیگ پایین آورده است. با این شرایطی که پیش می رویم وضعیت فوتبالمان روز به روز خراب تر خواهد شد.

علیرضا حاجی میرزابابا- گسترش فولاد تبریز توانست با سرمربیگری رسول خطیبی که هم برای این تیم مربی بود و هم گاهی به عنوان بازیکن وارد زمین می شد به مسابقات لیگ برتر صعود کند، این تیم برای حضور در مسابقات با شک و تردیدهای فراوانی روبرو بود و در خبرها آمده بود که ممکن است این تیم در مسابقات لیگ برتر شرکت نکند اما هفته گذشته به طور رسمی اعلام شد که این تیم تبریزی در لیگ برتر حضور خواهد داشت. در همین ارتباط با رسول خطیبی سرمربی بازیکن این تیم گفتگویی را انجام دادیم تا از شرایط این تیم تازه صعود کرده به لیگ برتر با خبر شویم.

سرانجام مقرر شد تا در لیگ برتر سال آینده شرکت کنید، واقعا حیف بود که انصراف بدهید وبا وجود زحمات فراوانی که برای صعود کشیده بودید، مزد زحمات خود را نگیرید؟
بله ، چرا که هم کادر فنی و هم بازیکنان و هم مدیریت باشگاه زحمات زیادی را برای صعود تیم به لیگ برتر کشیده بودند و هواداران هم حمایت های لازم را از ما داشتند و خیلی زیاد دوست داشتند به نوعی تیم خود را در لیگ برتر ببینند، بالاخره با لطف مسوولان تیم تصمیم بر آن شد که در لیگ برتر بازی کنیم .

هواداران تبریزیی در کنار تراکتورسازی تیم دیگری را از شهر خود در لیگ برتر می بینند و این برای پرشورهای تبریزی نکته مثبتی خواهد بود؟
یکی از اصلی ترین دلایلی که مسوولان فوتبال استان و باشگاه فولاد تصمیم به ماندن در لیگ برتر را گرفتند همین تماشاگران بودند، چرا که تیم های پرطرفدار ایران همچون استقلال و پرسپولیس با وجود تراکتورسازی و گسترش فولاد دوبار به تبریز خواهند آمد و تماشاگران دفعات بیشتری به ورزشگاه می آیند و این در روحیه شهر تبریز بسیار موثر خواهد بود، در ضمن ما می توانیم از تیم های مدعی کسب جام و حریفان اصلی تراکتورسازی امتیاز بگیریم و این به نفع تراکتورسازی خواهد بود.

یعنی شما برای تراکتوری ها بازی می کنید؟
نه ما برای خودمان بازی می کنیم اما چون همشهری هستیم می توانیم کمک شایانی به تراکتوری ها بکنیم.

هدف اصلی گسترش فولاد از حضور در لیگ برتر چیست؟
ما نه دنبال این هستیم که قهرمان لیگ برتر شویم و نه دنبال سهمیه آسیایی هستیم، زیرا سال اولی است که به لیگ برتر آمده ایم و کار برای ما بسیار سخت است، ما فقط می خواهیم با انجام بازی های تماشاگرپسند دل هوادارانمان را شاد کنیم .

اسکلت تیم فصل گذشته را حفظ می کنید یا می خواهید بازیکنان جدیدی به خدمت بگیرید؟
80 درصد از اسکلت تیم فصل گذشته را حفظ خواهیم کرد و سعی در ریخت و پاش های اضافی مانند دیگر تیمها نیستیم، البته با یک بازیکن ملی پوش هم صحبت کرده ایم و به احتمال فراوان او را به تیم خود می آوریم، اما هدف اصلی ما استفاده از نیروهای بومی تبریز است و می خواهیم پشتوانه ای قوی برای فوتبال تبریز بسازیم.

تکلیف کادر فنی گسترش برای فصل آینده مشخص شده است؟
بله این کار انجام شده است و من کادر کمکی خود را به باشگاه معرفی کرده ام.

در این کار اجباری هم برای شما در کار بود یا خودتان اعضای کادر فنی را معرفی کردید؟
نه من با دستان باز کادر فنی را انتخاب کردم و در این انتخاب سعی کردم افرادی که با آنها راحت تر هستم را انتخاب کنم که بتوانیم  در کنار یکدیگر با آرامش به گسترش فولاد کمک کنیم.

آیا در این ترکیب کادر فنی شما نامی هم از کریم باقری وجود دارد؟ شایعات زیادی  در این باره از رسانه ها به گوش می رسد؟
نه به هیچ وجه با او هیچ گونه گفتگویی انجام نشده است، این صحبت ها را من هم از جراید شنیده ام اما اگر کریم دوست داشته باشد به تبریز بیاید از حضور او استفاده خواهیم کرد، اما تا جایی که من اطلاع دارم کریم با پرسپولیس به توافق رسیده است.

انتظار می رفت گسترش فولاد برای حضور قدرتمندتر در لیگ برتر هزینه بیشتری بکند اما انگار قصد دارید با جوانگرایی نتیجه بگیرید؟
همانطور که اشاره کردید هدف اصلی ما جوانگرایی است، ضمنا گسترش فولاد مانند بعضی از باشگاه ها که هزینه های چند ده میلیاردی می کنند، هزینه نخواهد کرد،متاسفانه بعضی از مدیران بعضی از باشگاه ها رقم های میلیاردی برای بازیکنان خود پرداخت می کنند و این قیمت بازیکنان را در لیگ ما به طور سرسام آوری بالا برده و در نهایت کیفیت لیگ پایین آورده است. با این شرایطی که پیش می رویم وضعیت فوتبالمان روز به روز خراب تر خواهد شد.

شهرداری تبریز هم همراه گسترش فولاد به لیگ برتر صعود کرد اما به دلیل تبانی نتوانست در لیگ بازی کند و دل هوادارن خون شد، شما که تبانی نکردید؟
خوشبختانه ما امسال سالم کار کردیم و تا وقتی که خدا و ائمه هستند با آنها تبانی می‌کنند. نه من اهل تبانی هستم و نه مدیریت باشگاه، ما با خدای خود معامله کردیم و نیازی به بنده خدا نداریم، همه مردم تبریز می دانند که گسترش فولاد تیم دوم شهر تبریز است و ان شاءالله با حمایت و حضور خود در بازی های ما و تشویق همه جانبه به تیم ما هم کمک می کنند که بتوانیم بهترین نتایج را در لیگ امسال بگیریم.

اینکه تبریز در لیگ امسال دو تیم دارد برای جوانان و فوتبالدوستان این شهر بسیار میمون و مبارک است؟
صددرصد این فرصت بسیاری خوبی برای جوانان تبریزی خواهد بود. آنها می توانند در مقاطع مختلف خودشان را به ما نشان دهند و با وجود داشتن دو نماینده در لیگ برتر جوانان خوش آتیه این تیم هم می توانند پیشرفت بسیار زیادی داشته باشند، ای کاش شهرداری هم دچار تخلف نمی شد و تبریز سه نماینده در لیگ برتر داشت. تبریز از استعدادهای بالایی در فوتبال برخوردار است و بدون شک یکی از قطب های فوتبال ایران است.

فصل گذشته و در لیگ آزادگان به عنوان مربی بازیکن در گسترش فولاد فعالیت می کردی ، آیا این رویه را ادامه خواهی داد؟
امیدوارم در فصل نقل و انتقالات آن قدر بازیکن خوب به خدمت بگیریم که دیگر نیازی به حضور من در زمین نباشد اما اگر یک زمانی به وجود خودم در زمین نیاز پیدا کردم بدون شک به زمین خواهم رفت و در هر فضای برای پیشرفت تیم محبوبم کمک خواهم کرد.

برخی رسانه ها از زبان تو گفته بودند که تونی مربی بزرگی نبوده و در حد و اندازه تراکتورسازی نبوده آیا این صحت دارد؟
بعضی رسانه ها شیطنتی می کنند و می خواهند مرا مقابل هواداران و باشگاه قرار دهند، من در مصاحبه هایی که انجام داده ام به هیچ وجه نگفته ام که تونی مربی خوبی نیست و من این مصاحبه ها را تکذیب می کنم. تونی مربی بزرگ و با دانشی بود، با پتانسیلی که تونی در اختیار داشت نائب قهرمانی هم فراتر از انتظار بود ولی وی توانست تراکتورسازی را نائب قهرمان کند و در این یک سال تونی عملکرد رضایت بخش و قابل قبولی داشته است و ما نمی توانیم با محدودیتی که تیم و باشگاه  داشت، چه از نظر بازیکن و چه از نظر مالی از نتایج تونی ایرادی بگیریم. حتی من معتقدم تونی اولیویرا نباید به این شکل از تیم کنار گذاشته می شد حداقل برای تونی می توانستند یک مراسم خداحافظی بگیرند که درخور و شایسته تونی اولیویرا باشد.

دوست داشتی جای تونی را بگیری؟
من چه در تراکتورسازی  حضور داشته باشم یا نباشم؛ همیشه و همه جا برای تیم تراکتورسازی  آرزوی موفقیت می کنم چرا که موفقیت تیم تراکتورسازی  برای ما افتخار بزرگیست و من برای هواداران پرشورش نیز آرزوی سلامتی می کنم.

شرایط تیم ملی را چطور ارزیابی می کنی؟ آیا می توانیم به جام جهانی برویم؟
از پیشکسوتان می‌خواهم که از تیم ملی حمایت کنند تا در سه دیدار آتی موفق شویم. شاید ایراداتی وجود داشته باشد اما حالا وقت انتقاد نیست و امیدوارم مسابقات طوری به نفع ما رقم بخورد که آرزوی همه ایرانیان برای صعود به جام جهانی محقق شود.

https://shoma-weekly.ir/d6hAnW