ورزش

تا مرد سخن نگفته باشد...

صحبت از دکتر «محمود گودرزی» است که در سفری به استان کرمانشاه از هول حلیم در دیگ افتاد و در اظهارنظری عجیب و تعمق‌برانگیز گفت: «ما باید بستری فراهم کنیم تا مردان بتوانند به تماشای مسابقات بانوان بنشینند!»
سعید سعیدزاده- از قدیم و ندیم گفتهاند: «تا مرد سخن نگفته باشد، عیب و هنرش نهفته باشد..»

حالا حکایت آن وزیری است که با هزار اما و اگر و پس از ناکامی دو کاندیدای دیگر در کسب رای اعتماد مجلس شورای اسلامی بالاخره بر مسند وزارتخانهای نشست که از قضا بسیار هم توی چشم و دید رسانههاست.

صحبت از دکتر «محمود گودرزی» است که در سفری به استان کرمانشاه از هول حلیم در دیگ افتاد و در اظهارنظری عجیب و تعمقبرانگیز گفت: «ما باید بستری فراهم کنیم تا مردان بتوانند به تماشای مسابقات بانوان بنشینند!»

جلالخالق! باور کنید هر چقدر سعی کردیم نتوانستیم ازکنار این اتفاق نامیمون و حرفهای نسنجیده یک مقام مسئول آن هم در حد «وزیر» بگذریم و دیدیم اگر ساکت باشیم، ممکن است طرف فکر کند بقیه چیزی نمیدانند و یا موافق هستند و فقط خودش میتواند فکر کند و نظر بدهد(!) به همین منظور تصمیم گرفتیم سکوت را بشکنیم و نکاتی را دوستانه جهت یادآوری خدمت دکتر گودرزی وزیر محترم ذکر کنیم:

الف – آقای وزیر! حضرتعالی از کدام مرجع تقلید یا مجتهدی مجوز دعوت از مردان برای تماشای بانوان مسلمان در یک کشور اسلامی را دریافت کردهاید! که این چنین اظهارنظر میکنید!؟ شاید با نشستن روی صندلی وزارت ورزش و جوانان قدرت زیادی پیدا کردهاید، اما فراموش نکنید ما در کشور جمهوری اسلامی ایران زندگی میکنیم و هیچ کس حتی یک وزیر محترم هم نمیتواند شرع و عرف جامعه اسلامیمان را زیر سئوال ببرد.

ب – جناب گودرزی یا نمیداند چه حرف تأملبرانگیزی را بر زبان آورده و یا این که اگر وزیر محترم نمیدانسته که باید فاتحه ورزش را با وزیر با این سطح آگاهی و تحصیلات آکادمیک خواند! و اگر هم دانسته این صحبت مطرح شد باز هم باید توجه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی را به این «طرح موضوع» جلب کرد، چون اخطار مجلس رابرای چنین وقتهایی گذاشتهاند؟ آیا نباید وزیری را که در یک کشور اسلامی با عقاید مذهبی  و عرف مشخص خواهان تماشای مسابقات بانوان توسط مردان شده بازخواست کرد!؟

ج – پرسش دیگر این جا است؛ آیا آقای وزیر حاضر است در این فضای ناسالم ورزشگاهها یکی از اعضای خانواده خود را به ورزشگاه ها بفرستد؟ یا این که راضی میشود مسابقات محارم خود را یک نامحرم به تماشا بنشیند!؟ بعید است که دکتر محمود گودرزی که ما میشناسیم چنین اجازهای صادر کند. بر همین اساس هم بار دیگر تاکید میکنیم و هشدار میدهیم، چنانچه بار دیگر شاهد اظهارات این چنینی و اصرار هر مسئول ورزشی بر زیر سئوال بردن ارزشهای اسلامی باشیم، خیلی بیشتر از این خواهیم نوشت.

https://shoma-weekly.ir/B5rDIh