اقتصاد

تاکیدات رهبری سبب تحولات اقتصادی در کشور شده است

حسین انواری در همایش زکات گیلان با بیان اینکه توجه به زکات در جامعه امری ضروری است، اظهار کرد: در گذشته به دلایل اولویت‌دار بودن سایر مسائل دینی در جامعه کمتر از زکات و اهمیت آن صحبت شده بود.
حسین انواری در همایش زکات گیلان با بیان اینکه توجه به زکات در جامعه امری ضروری است، اظهار کرد: در گذشته به دلایل اولویتدار بودن سایر مسائل دینی در جامعه کمتر از زکات و اهمیت آن صحبت شده بود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه اسلامشناسان، برای حل موضوعات اقتصادی باید دین اسلام را بیش از پیش به مردم معرفی کنند، تصریح کرد: زکات معروفی است که از مفاسد اجتماعی و بسیاری از منکرات جامعه را نجات میدهد.

وی با تاکید بر اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی توسط امام راحل (ره) و با حمایت مردم مسلمان غباری که اسلام گرفته بود از بین رفت تصریح کرد: اقتصاد اسلامی باید در جامعه نهادینه شود و امروز با توجه به موج بیداری اسلامی در جهان دنیا از ما الگوی اقتصادی اسلامی را مطالبه میکند.

وی با بیان اینکه اقتصاد تاکید مقام معظم رهبری در امسال است گفت: مقام معظم رهبری در سالهای گذشته به صورت غیرمستقیم به مسئله اقتصادی اشاره داشتند ولی 3 سالی است که تاکیداتشان سبب شده است تحولات اقتصادی را در جامعه شاهد باشیم.

انواری با بیان اینکه باید در حوزه اقتصاد نظام مصرف، تولید و توزیع را دگرگون کنیم، اظهار کرد: زکات با هدایت روحانیون بین مردم ترویج میشود و زکاتکننده لباس رزم اقتصادی بر تن کرده است.

سرپرست کمیته امدادامام خمینی(ره) افزایش تولید، خودکفایی و بهرهوری در روستاها را از برکات زکات عنوان کرد و گفت: دولت با توجه ویژه به حوزه زکات میتواند سبب آبادانی و توسعه روستاها شده و زکات از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری میکند.

انواری رسیدن تولید به خودکفایی، ارتقای نشاط اجتماعی، تزکیه و تطهیر نفس و وحدت را از برکات زکات عنوان کرد و گفت: با ایجاد معرفت دینی و توسعه زکات بسیاری از معضلات اجتماعی از بین میرود.وی با بیان اینکه ستون دین ما دیانت است، تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا سنتهای حسنهای همانند زکات را در جامعه ترویج دهیم.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) درمان بخل، برکت رزق را محبوبیت و تقرب به خدا، خدایی شدن انسان، استجابت دعا و قبولی نماز را از آثار فردی زکات عنوان کرد و گفت: از علما و اسلامشناسان میخواهیم تا در ترویج این سنت حسنه به ما کمک کنند.

 

https://shoma-weekly.ir/RBrBK8