شهرستانها

تاکتیک انتخاباتی دولت با استعفای سه وزیر کابینه

استعفای وزرا برای به حاشیه راندن مشکلات اساسی جامعه و کسب رضایت اصلاح طلبان در انتخابات برای حمایت از آقای روحانی است.
دبیر حزب موتلفه اسلامی استان گلستان استعفای سه وزیر در واپسین روزهای عمر دولت را تاکتیک انتخاباتی خواند و گفت: استعفای وزرا برای به حاشیه راندن مشکلات اساسی جامعه و کسب رضایت اصلاح طلبان در انتخابات برای حمایت از آقای روحانی است.

سیدحسن سیدی در گفتوگو با خبرنگار فارس در گرگان با اشاره به ناتوانی دولت در حل مشکلات اقتصادی اظهار کرد: مردم به شدت به وضعیت اقتصادی معترض هستند البته آنانی که حقوقهای نجومی دریافت میکردند و وضعیت وامهای آنها هم معلوم نیست دغدغه اقتصادی ندارند.

وی تصریح کرد: مشکلاتی که هر روز در گفتوگوهای مردم خود را نشان میدهد ناتوانی دولت در حل مشکلات اقتصادی است، اکنون فصل کشت گندم و کلزا است ولی قیمت محصولات اساسی مبهم است و برخی از کشاورزان نیز به علت دیر پرداخت شدن بهای محصولاتشان پولی برای تامین هزینههای کشت ندارند.

سیدی افزود: کسانی که حقوقهای چند میلیونی میگیرند احساسی از مشکلات مردم مستضعف ندارند و کنسرت به مشکل اساسی آنها تبدیل شده و اگر کنسرتی لغو شود فریاد آنها بلند میشود که این مسئله برای فراموش کردن مشکلات اقتصادی است.

دبیر حزب موتلفه اسلامی گلستان گفت: ترمیم کابینه دولت با استعفای سه وزیر مطالبات اساسی مردم را مرتفع نمیکند، اگر کابینه میخواست ترمیم شود باید از وزرای اقتصادی شروع میشد تا تیم اقتصادی دولت هماهنگ به دنبال حل مشکلات اساسی باشد.

سیدی افزود: به نظر میرسد ریزش محبوبیت آقای روحانی در اصلاح طلبان زنگ خطر را برای ایشان به صدا درآورده است چراکه برخی اصلاحطلبان معتقد به اصلاح کابینه بودند که برای حل این مشکل این تغییرات صورت میگیرد.

وی با اشاره به اینکه تدبیر دولت با گذشت بیش از هزار روز در حل مشکلات اساسی مردم مشهود نیست، اظهار کرد: با کلید این دولت چه مشکل اساسی مردم حل شد که در باقی مانده عمر دولت حل شود؟

دبیر حزب موتلفه اسلامی گلستان افزود: پایین آمدن تورم در قبال تولید نیست بلکه ناتوانی مردم در تامین هزینههای زندگی است.

سیدی؛ استعفای سه وزیر کابینه در واپسین روزهای عمر دولت را یک تاکتیک انتخاباتی خواند و گفت: استعفای وزرا برای این است که میخواهند ذهن جامعه به این تغییرات معطوف شود این به معنای حاشیه بردن مشکلات اساسی جامعه و کسب رضایت اصلاح طلبان در انتخابات برای حمایت از آقای روحانی است، چه بسا که در این سه حوزه با مطرح شدن برخی از دیدگاههای فرهنگی رضایت اصلاحطلبان به اوج برسد و توسعه سیاسی مقدم بر همه چیز شود.

وی با تاکید بر ناکارآمدی دولت در اقتصاد تصریح کرد: دولت با امید بستن به برجام فرصتسوزی تاریخی کرد، اگر دولت از زمانی که اقتصاد مقاومتی مطرح شد به آن عمل میکرد اکنون میتوانستیم نتایج آن را مشاهده کنیم ولی افسوس که این کار انجام نشد اگر دولت تلاش خود را مصروف این کار کند راهی نیکو انتخاب کرده که در آینده نتایج آن دیده میشود.

دبیر حزب موتلفه اسلامی گلستان یکی از مشکلات اساسی جناحهای سیاسی برای خدمت به کشور را فقدان تشکل و سازماندهی آنها دانست و گفت: آقای روحانی به علت نداشتن حزب از ابتدا با مشکل شناخت نیروها روبه رو بود این موضوع که آقای نعمتزاده مطرح میکند « که مدیر از خارج بیاوریم» ، یک دلیلش عدم شناخت نیروها است.

وی به وضعیت ناکارآمدی برخی مدیران در استان گلستان نیز اشاره کرد و گفت: در نصب مسئولان سطح استان شاهدیم که برخی مدیران شرایط لازم در اداره امور ندارند که یک عامل اساسی در نداشتن سازماندهی در شناخت نیروها است لذا بسیاری از وعدههای دولت اجرایی نشده و شایستهسالاری جای خود را به عوامل سیاسی و قومی داده است.

https://shoma-weekly.ir/4nd7yS