اقتصاد

تامین منابع مالی حوزه مسکن از طریق بازار سرمایه

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: به دنبال استفاده از روش های جدید تامین مالی حوزه مسکن از طریق بازار سرمایه هستیم.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار با اشاره تعیین راهکارهای جدید برای تامین منابع مالی حوزه مسکن، بیان کرد: آنچه که هم اکنون به دنبال آن هستیم، استفاده از روش های جدید تامین مالی حوزه مسکن از طریق بازار سرمایه است.

وی بیان کرد: به واقع تشکیل صندوق زمین و ساختمان یکی از راهکارهایی است که می توان آن را از طریق شرکت های سرمایه گذاری بخش مسکن در حوزه بازار سرمایه عملیاتی کرد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه ما می توانیم در کنار استفاده از روش های دیگر، به تامین مالی حوزه مسکن کمک کنیم، بیان کرد: قرار است این پیشنهادات در قالب یک گزارش در کمیسیون نهایی شود و البته این پیشنهادات به وزارت راه و شهرسازی ارائه شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: اطلاع داریم در وزارت راه و شهرسازی روی این بخش ها کار کارشناسی انجام می شود و امیدواریم اتفاقاتی که در ابتدای نیمه دوم سال جاری رقم می خورد بتواند فرآیند ساخت و ساز بخش مسکن را تسریع کند.

https://shoma-weekly.ir/OIaZKw