شهرستانها

تابلوی نهضت امام سر ناسازگاری با دولت‌های مستکبر است

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: آشتی‌ناپذیری امام(ره) با قدرت‌های استکباری امری روشن است و در حقیقت می‌توانیم بگوییم که تابلوی نهضت امام(ره) این بوده که هیچ‌گاه با دولت‌های مستکبر سر سازگاری نداشتند.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: موضع حضرت ‌امام(ره) در رابطه با قدرت‌های استکباری و در رأس آن‌ها شیطان بزرگ، آمریکا، کاملاً روشن و شفاف است و ایشان مذاکره با چنین حکومتی را آسیب‌زا می‌دانستند.

محمدحسین شفیعی‌ها، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین اظهار کرد: نگاه حضرت امام‌ خمینی(ره) به ابرقدرت‌ها در سخنان آن حضرت و هم‌چنین نامه‌ها و بیانیه‌هایی که داده‌اند، کاملاً مشخص و شفاف است.

وی افزود: امام(ره) به‌طور مشخص راجع به آمریکا یک نگاه آشتی‌ناپذیر داشتند و آن‌ را به‌عنوان شیطان بزرگ تلقی می‌کردند.

شفیعی‌ها ادامه داد: باور امام(ره) این بود تا زمانی‌که این خصلت و شخصیت سلطه‌جویانه و تشخص‌طلبی در نظام حاکمیتی آمریکا وجود دارد، مذاکره با چنین حکومتی یقیناً برای کشوری مانند ما و کشورهایی از این دست نه‌تنها ثمری ندارد، بلکه آسیب‌زاست.

وی خاطرنشان کرد: آشتی‌ناپذیری امام(ره) با قدرت‌های استکباری امری روشن است و در حقیقت می‌توانیم بگوییم که تابلوی نهضت امام(ره) این بوده که هیچ‌گاه با دولت‌های مستکبر سر سازگاری نداشتند.

مدیرکل اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اظهار کرد: تعابیر بلندی که امام(ره) در رابطه با تسخیر لانهٔ جاسوسی فرمودند، به‌خصوص پس از انتشار اسناد لانهٔ جاسوسی که در قالب کتاب‌های مختلفی منتشر شد، حقانیت و درستی نگاه امام(ره) را کاملاً اثبات کرد.

وی اشاره کرد: این‌ها نکاتی هستند که مقام معظم رهبری نیز در طول سالیان رهبری خود، به‌ویژه در سالیان اخیر، بسیار روی آن تأکید داشته‌اند و به مسؤولین دانشگاه‌ها و آموزش‌وپرورش مؤکداً سفارش کرده‌اند که کتاب‌های منتشره در رابطه با اسناد لانهٔ جاسوسی را باید به‌عنوان کتاب درسی در اختیار دانشجویان و دانش‌آموزان قرار دهند تا نسل جدید توجیه شوند و بدانند زمانی‌که آمریکا در گذشته در این کشور حاکم بوده چه بلایی بر سر این ملت و این کشور آورده است.

این فعال سیاسی اضافه کرد: البته کماکان این موضوع جای نقد دارد که دلیل نپرداختن مسؤولین مربوطه به این امر چیست؟

وی در پایان گفت: موضع امام(ره) در رابطه با دولت‌های استکباری و در رأس آن‌ها آمریکا بسیار روشن، شفاف و مشخص است و هر کس بخواهد از امام(ره) مایه بگذارد و غیر از این از ایشان نقل کند، قطعاً امر خلاف و باطلی را گفته است.

https://shoma-weekly.ir/f5H15A