اقتصاد

تأمین اجتماعی کارخانه‌ها را به مرز ورشکستگی کشانده است

تمام مؤسسات دولتی به سازمان تأمین اجتماعی بدهکارند اما این سازمان نمی‌تواند مطالباتش را از دولت دریافت کند درنتیجه با روش‌های نامناسب به بنگاه‌های بخش خصوصی فشار می‌آورد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت:مطالبات سازمان تأمین اجتماعی امروز به یکی بزرگ‌ترین مشکلات بخش خصوصی تبدیل‌شده است. فعالان اقتصادی معتقدند این مسئله باید در مجلس شورای اسلامی پیگیری شود.

اسدالله عسگراولادی، عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران در گفت‌وگو با سایت خبری اتاق تهران دراین‌باره گفت: سازمان تأمین اجتماعی در حال حاضر از مواضع زورگویانه با بنگاه‌های اقتصادی برخورد می‌کند و این شیوه برخورد به کسب‌وکار در ایران آسیب می‌زند. تأمین اجتماعی به کارگاه‌ها سرکشی می‌کند و اگر کارگاهی، کارگرش را بیرون کرده باشد هم مجبور است 30 درصد سهم مطالبه شده از سوی تأمین اجتماعی را پرداخت کند به این دلیل که این سازمان حرف کارفرما را نمی‌پذیرد.

این فعال اقتصادی گفت:تمام مؤسسات دولتی به سازمان تأمین اجتماعی بدهکارند اما این سازمان نمی‌تواند مطالباتش را از دولت دریافت کند درنتیجه با روش‌های نامناسب به بنگاه‌های بخش خصوصی فشار می‌آورد.

عسگراولادی ادامه داد: ما به روش‌های تأمین اجتماعی اعتراض داریم. این فعال اقتصادی پیشکسوت با اشاره به اینکه به‌طور حتم شیوه برخورد تأمین اجتماعی به تعطیلی کارگاه‌ها منجر می‌شود گفت: مطالبه گری نادرست تأمین اجتماعی بسیاری از کارخانه‌ها را به مرز ورشکستگی کشانده است. مشکلات ایجادشده توسط این سازمان برای تولید باعث شده است فعالان اقتصادی کار را جمع کنند. علاوه بر سازمان تأمین اجتماعی، سازمان مالیات هم با شیوه‌های نادرست سراغ بنگاه‌ها می‌آید. این دو سازمان به آفتی برای کار کارگاه‌های کوچک و متوسط در کشور تبدیل‌شده‌اند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران گفت: فشار سازمان تأمین اجتماعی آن‌قدر بر بنگاه‌ها زیاد است که جا دارد اتاق بازرگانی برای استیضاح وزیر کار تلاش کند و مسئله در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شود.


https://shoma-weekly.ir/hjFhBF