شهرستانها

تأثیر نماز رضوی

وقتی به وادی نماز گام می‌نهیم و نماز پیشوایان محبوب خود را مورد مطالعه قرار می‌دهیم در می‌یابیم که هر چند در مسیر صحیحی قدم نهاده و پیرامون نماز کار کرده‌ایم اما هنوز تا منزل مقصود فاصله‌ها بسی زیاد است که امید است با برگزاری دوره‌های نماز آن‌هم از خردسالی و تقویت نماز یاوران توفیق انجام وظایف الهی خود را داشته باشیم.
سید موسی بلادیان- این روزها به استقبال سالروز میلاد با سعادت امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا (ع) میرویم و میدانیم که آن امام بزرگوار در جلسه مناظره و بحث با یکی از بزرگترین دانشمندان و علمای غیر مسلمان موضوع توحید را با حوصله، متانت و استدلال پیش میبرد به گونهای که عمران صائبی که مقام و منزلتی بالا برای طرفدارانش داشته تحت تاثیر امام قرار میگیرد. اما به محض شنیدن صدای اذان حضرت میفرماید وقت نماز فرا رسید آن عالم صائبی که به حقایق زیادی دست یافته و از دریای دانش سرشار امام هشتم بهرهها برده بود با التماس میگوید کهای سرور و مولای محبوب من به سخنانت ادامه بده که من به شدت تحت تاثیرت هستم اما امام رئوف پاسخ میدهد که اکنون زمان نماز و راز و نیاز با خداست و ادامه بحث بعد از نماز باشد. این نماز است که سفارش شهدای عالیقدر ماست و به راستی اگر تاثیر نماز نبود آیا ما میتوانستیم انقلاب شکوهمند ۲۲ بهمن داشته باشیم و یا در هشت سال دفاع مقدس خوش بدرخشیم و یا دانشمندان شهدای هستهای ما درخشش داشته باشند.

البته این نماز را منحرفینی مثل داعش و یا سایر تکفیریها هم میخوانند اما هرگز به نتایج مطلوب آن نمیرسند، زیرا الگوهایی مثل امام علی، امام حسین و امام رضا (ع) ندارند. در واقع نماز مقبول ماموریت بازدارندگی همه منکرات و فحشاها را به دنبال داشته و زمینه ایجاد مدینه فاضله را فراهم میکند.

کلام آخر اینکه وقتی به وادی نماز گام مینهیم و نماز پیشوایان محبوب خود را مورد مطالعه قرار میدهیم در مییابیم که هر چند در مسیر صحیحی قدم نهاده و پیرامون نماز کار کردهایم اما هنوز تا منزل مقصود فاصلهها بسی زیاد است که امید است با برگزاری دورههای نماز آنهم از خردسالی و تقویت نماز یاوران توفیق انجام وظایف الهی خود را داشته باشیم.

*دبیر حزب موتلفه اسلامی خوزستان

https://shoma-weekly.ir/Y5BiC3