ورزش

بی مهری به رشته های غیر فوتبالی تا کی!؟

بنابر اعلام محمد پولادیان سرمربی تیم جودوی گاز فجر جم، مسئولان ورزش شرکت گاز تصمیم گرفته اند باشگاه های ورزشی را در لیگ های مفید ورزشی محدود و تنها در فوتبال سرمایه گذاری کنند!
مهدی یکتا - بنابر اعلام محمد پولادیان سرمربی تیم جودوی گاز فجر جم، مسئولان ورزش شرکت گاز تصمیم گرفته اند باشگاه های ورزشی را در لیگ های مفید ورزشی محدود و تنها در فوتبال سرمایه گذاری کنند!
به نظر میرسد ورزش ایران نه برای گسترش و تعمیم آمادگی داشته ونه قهرمان پروری را به نحو احسن انجام داده، نتیجه اینکه نه توانستهایم به معنای واقعی باشگاه داشته باشیم که در رشتههای مختلف فعالیت کنند و نه قهرمانان خوب و عنواندار جهانی و المپیکی را حفظ کنیم.
از سوی دیگر متأسفانه کسانی مسئولیت ورزش در ارگانهای دولتی را بر عهده گرفتهاند که کوچکترین شناختی از ورزش نداشته و بر همین اساس تصمیمات آنی و غیرمنطقی اتخاذ میکنند.
انصراف شرکت گاز از لیگ برتر جودو نه اولین تصمیم اشتباه مسئولان است ونه آخرین آنها خواهد بود. سالهاست رشتههای غیرفوتبالی مورد بی مهری قرار میگیرند و این روحیه ظاهراً حالا حالاها ادامه خواهد داشت.در شرایطی که نوسانات ارزی و مشکلات اقتصادی باعث تعطیلی لیگ ژیمناستیک، فسخ قرارداد با مربی تیم ملی شنا و دوچرخه سواری و عدم اعزام ورزشکاران به مسابقات برون مرزی و بینالمللی میشود، فوتبال به عنوان تافتهای جدا بافته ازدولت و بیتالمال ارتزاق میکند، بی آن که بتواند افتخاری بیافریند و نشاطی به جامعه تزریق کند.آیا طراحان ورزشی این مرز و بوم میدانند چه دارد بر سر ورزشهای مدالآور ما میآید؟ لیگ کشتی فرنگی با تأخیر و به زحمت راهاندازی میشود و قهرمانان المپیک تصمیم به خداحافظی از ورزش گرفتهاند ولی هیچ کس به فکر نیست!محمدرضا رودکی کاپیتان ناراضی تیم ملی جودو و با عنوان بیست و پنجم بهترین رتبه ایرانیها در رنکینگ جهانی فدراسیون جودو را کسب میکند اما هیچ تلنگری به مسئولان ما وارد نمیشود!انگار نه انگار که فردا روز قرار است همین ورزشکاران از آبروی ایران در بازیهای آسیایی و المپیک دفاع کنند.مسأله مهم دیگر عدم هماهنگی وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک با ارگانهای دولتی و خصوصی است که بعضاً باعث دلسردی سرمایهگذاران و انصراف از تیمداری میشود. نیک میدانیم این هشدارها به جایی نمیرسد ولی به هر حال هدف از آنچه گفته شد، انتقاد به معنی منفی نبود، بلکه منظور توجه به رشتههای غیرفوتبالی است که همواره مورد بی مهری قرار گرفته و میگیرند.

https://shoma-weekly.ir/yNXnbe