ورزش

بی سر و صدا

غلامحسین مظلومی، سر طلایی استقلال هم به دلیل سرطان رفت. خواندن بخشی از یادداشت حمید رضا صدر راجع به همین موضوع خالی از لطف نیست: غلامحسین مظلومی مهاجم بزرگ آبی پوش‌های تهران در ۲۳ دی ۱۳۲۸ در آبادان‌زاده شد و در ۲۸ آبان ۱۳۹۳ در تهران پس از مبارزه طولانی با سرطان وداع کرد و رفت. شش سال پیش‌تر در ۱۳۸۷ صفر ایرانپاک شمایل سرخپوش‌های آن دوران که موازی با مظلومی دروازه‌ها را می‌گشود مغلوب این بیماری لعنتی شده بود... و خاطره‌‌هایشان ما را نشانه می‌روند و نشانه.

فردوس عادلیپور

خاطرهها ما را نشانه میروند

غلامحسین مظلومی، سر طلایی استقلال هم به دلیل سرطان رفت. خواندن بخشی از یادداشت حمید رضا صدر راجع به همین موضوع خالی از لطف نیست: غلامحسین مظلومی مهاجم بزرگ آبی پوشهای تهران در ۲۳ دی ۱۳۲۸ در آبادانزاده شد و در ۲۸ آبان ۱۳۹۳ در تهران پس از مبارزه طولانی با سرطان وداع کرد و رفت. شش سال پیشتر در ۱۳۸۷ صفر ایرانپاک شمایل سرخپوشهای آن دوران که موازی با مظلومی دروازهها را میگشود مغلوب این بیماری لعنتی شده بود... و خاطره‌‌هایشان ما را نشانه میروند و نشانه.

انتقادات یک سینه سوخته

علی پروین را که میشناسید. تا همین چند سال پیش مربی پرسپولیس بود و ستون محکم آنها. او معتقد است احترام پیشکسوت در فوتبال ایران فراموش شده و این عامل اصلی رخ دادن اتفاقات اخیر است. اتفاق اخیر یعنی‌‌ همان ماجرای دایی و مایلی! باید کمی بگذرد و آبها از آسیاب بیافتد تا این دو نفر را با هم آشتی بدهیم. علاوه بر اینها علی سلطان در باره دربی هم گفته: فوتبال ایران پر از حرفهای اضافی است. مثل اینکه می گفتند در زمان ما دربیها نتیجهاش از قبل معلوم میشود. بقیه حرفهای سلطان علی پروین هم طلبتون!

شعر بخون، کاپیتان شو

شما فکر کن ادینهو تراکتور سازی بشه کاپیتان تیم ملی ایران! نمیشه؟! چرا که نه! اگه تو آلمان بشه پس تو ایران هم میشه! میگن اگر مسوت اوزیل موقع خواندن سرود ملی آلمان، با سایر اعضای تیم همخوانی کند، ممکن است کاپیتان تیم ملی آلمان شود! آخه سامی خدیرا که تباری تونسی دارد در بازی آلمان مقابل جبلالطارق برای نخستین بار سرود ملی آلمان را خواند. پیش از آن او و خیلی از بازیکنان دیگری که از نسل مهاجران به آلمان هستند، موقع پخش سرود ملی لبهایشان بسته بود. پس از آن در دیدار دوستانه سهشنبه شب آلمان مقابل اسپانیا همه با تعجب دیدند که این بازیکن تونسی تبار بازوبند کاپیتانی را بر بازو بسته است. و این نسخه را برای مسوت اوزیل هم پیچیدهاند
https://shoma-weekly.ir/1teLp5