ورزش

بی سروصدا

کامبیز خان
لبخند نزن لطفاً
حالا دیگر کفاشیان باید به خود ببالد که در کارنامه کاری اش در فدراسیون فوتبال 81 درصد ناکامی رقم زده است . پس از حذف کاملاً باورانه و قابل پیش بینی تیم فوتسال و جوانان ایران این کارنامه تکمیل شد و حالا اگر تیم ملی هم به جام جهانی صعود کند  - که اگر کند چندان هنر هم نکرده‌ایم – شاید فقط چند درصدی از این ناکامی کم شود . پس از حذف دو تیم ملی در یک روز  یکی از سایت ها خواهشی کرد : « نه استعفا می‌خواهیم نه تحول؛ فقط لبخند نزن لطفا!» خواهش خوبی است که اگر جناب رییس به آن توجّه کند هم جام حذفی به خوبی و خوشی برگزار می شود و هم زین پس به توصیه این و آن و به دلیل سر در نیاوردن از فوتبال مربیان ناکارآمدی چون اکبر محمدی ( سر مربی جوانان ) و علی صانعی  ( سر مربی فوتسال ) در رأس تیم های ملی قرار نمی گیرند . بنا بر این شما لبخند نزن که مسؤول کمیته فوتسالت از بازی سوم که با نمایش بسیار ضعیفی همراه بود به رویارویی با برزیل در نیمه نهایی فکر می کرد . شما لبخند نزن که اکبر محمدی که تا قبل از این هم نتایج بسیار درخشانش را دیده بودیم دوباره سر مربی شد . و شما لبخند نزن که صانعی شمسایی را کنار گذاشت تا بهانه را شما برایش
بتراشی که خوب جوانگرایی است دیگه !

با من بودی؟
ظریفی می گفت : « ژاپن برنامه ریزی کرده که برای سال 2052 قهرمان جام جهانی فوتبال شود . و در این راستا هر کدام از نوگلان باغ امید این کشور از الان دارای 4 مربی و یک آنا لیزور یا روان شناس هستند.» همان موقع و بدون فوت وقت پاسخش را دادم که مگر می شود کار خوبی در دنیا انجام شود و فدراسیون ما آن را تقلید نکند ؟ شما یک نگاهی به نتایج درخشان تیم های ملی بیندازی هرگز حسرت 4 تا جوجه مربی ژاپنی رو نمی خوری ! حتماً فدراسیون ما دیده ژاپنی ها نتیجه نمی‌گیرند رسیده به این برنامه ای که هم اکنون با قدرت کامل در حال اجراست . شما هم بهتره از این به بعد به جای این که بری بگردی ببینی ژاپنی ها چه کار دارند می‌کنند و اون ها رو توی سر ما بکوبی کمی به نتایج کار فدراسیون فوتبال دقّت کنی و برنامه های ما را ببری و تبلیغ کنی‌. در آن صورت خواهی دید که چگونه رییس فدراسیون ما را روی دست می برند تا فوتبال آن ها را هم مثل ما بسازد . آن وقت است که جناب کفاشیان می شود اولین رییس فدراسیون لژیونر ایران که دیگر دست ما هم به او نمی رسد . آن گاه آن ظریف گفت : همه این ها رو که گفتی با من بودی‌؟  

آغاز نیم فصل
 شروع مسابقات جام حذفی باشگاه‌ها
مسابقات فوتبال جام حذفی، پس از کش و قوس بسیار، سرانجام با حضور تیم‌های لیگ برتر و نیمی از تیم‌های لیگ یکی و با حضور ملی پوشان از آغاز تعطیلات نیم فصل شروع خواهد شد.
این مسابقات قرار است با شرکت 32 تیم متشکل از 18 تیم لیگ برتر و 14 تیم از لیگ یک به شکل حذفی رفت و برگشت در ورزشگاه‌های مختلف کشور برگزار شود. فینال جام حذفی در یکی از ورزشگاه‌های آزادی تهران، غدیر اهواز، یادگار امام(ره) تبریز، فولاد شهر اصفهان و خلیج فارس بندر عباس برگزار خواهد شد. دو هفته نخست این مسابقات در تعطیلات نیم فصل برگزارخواهد شد. برنامه هفته نخست جام حذفی به شرح زیر است:
تراکتورسازی تبریز- آلومینیوم سازی هرمزگان، سایپای شمال- مس سرچشمه، فجر شهید سپاسی شیراز- سنگ آهن بافق، ذوب آهن اصفهان- ملی حفاری اهواز، شهرداری یاسوج- مس کرمان، پرسپولیس تهران- ملوان انزلی، استقلال اهواز- گهردرود لرستان، صبای قم- نفت مسجد سلیمان، استقلال تهران- سایپای البرز، ابومسلم خراسان- پیکان تهران، نیروی زمینی تهران، صنعت نفت آبادان، راه آهن تهران- شاهین بوشهر و مس رفسنجان، برق شیراز
نام تیم‌های میزبان اول آمده است.

https://shoma-weekly.ir/ZUZPyb