ورزش

بی‌حرمتی به جایگاه و شان «علیرضا حیدری»

من خودم هیچ مشکلی با فدراسیون کشتی ندارم اما وقتی این همه حواشی بر سر صدور یک حکم را می‌بینم معلوم است که دلسرد شوم. دیگر نمی‌خواهم در چنین فضایی کارکنم و صدور حکم هم دیگر برایم ارزش ندارد. فدراسیون کشتی هم می‌تواند دنبال یک نایب رئیس دیگر باشد.
مهدی یکتا- شاید جالب باشد بدانید؛ «علیرضا حیدری» نایب رئیس فدراسیون کشتی سر کار خود در این فدراسیون حاضر نمیشود!

وقتی خبرنگار بخش ورزشی خبرگزاری ایسنا در همین رابطه از «علیرضا حیدری» سوال میکند، مرد 6 مداله کشتی جهان و المپیک میگوید: «من با هدف کمک به کشتی وارد گود شدم و دست یا علی دادم. هیچ وقت هم دنبال حکم و پست و مقام نبودم ولی با وجود گذشت بیش از 2 سال بدون حکم در فدراسیون کار کردم. فقط دنبال موفقیت و خدمت به کشتی بودم.داستان من در فدراسیون کشتی مثل داستان آن ماشینی است که در گل مانده و هیچ کس هم حاضر نمیشود آن را هل بدهد! من خودم هیچ مشکلی با فدراسیون کشتی ندارم اما وقتی این همه حواشی بر سر صدور یک حکم را میبینم معلوم است که دلسرد شوم. دیگر نمیخواهم در چنین فضایی کارکنم و صدور حکم هم دیگر برایم ارزش ندارد. فدراسیون کشتی هم میتواند دنبال یک نایب رئیس دیگر باشد.

***

مصاحبه سوزناک «علیرضا حیدری» را خواندید؟ نظرتان چیست؟ در همین راستا نکاتی به ذهن ما رسیدکه در پی میتوانید بخوانید؛

1- آیا وزارت ورزش و جوانان با «علیرضا حیدری» مخالف است که حکم نایب رئیسی او را صادر نمیکند؟ یا اینکه این وزارتخانه اساسا چه مشکلی با یکی از تاریخیترین چهرههای کشتی و بالاتر از آن ورزش ایران میتواند داشته باشد؟

2- چرا فدراسیون «رسول خادم» به دنبال حل این مشکل پیش پا افتاده نمیرود؟ اگر به راستی فدراسیون کشتی خواهان استفاده از «علیرضا حیدری» و تجارب گرانبهای اوست باید تسامح و اهمال را کنار گذاشته و سرسختانه در پی گرفتن حکم نایب رئیسی این قهرمان باشد اما چرا تا به حال اینگونه نبوده است؟

3- تقویت و حمایت از چنین مدیری فقط به نفع کشتی است. «علیرضا حیدری» عضو هیچ باند و دستهای نیست و نیازی هم به دیده شدن یا پول ندارد. اهالی کشتی خوب میدانند «حیدری» در سالهای اخیر در کار اقتصادی بسیار موفق بوده و یکی از متمولترین ورزشکاران کشور محسوب میشود. بدین ترتیب با جدایی از فدراسیون کشتی او به دنبال کارهای اقتصادی خود میرود و بیشتر از «علیرضا حیدری» این کشتی ایران است که ضرر میکند!

4- نه وزارت ورزش و جوانان و نه حتی فدراسیون کشتی هیچ کدام به دنبال حل مشکل «علیرضا حیدری» نبوده و نیستند. در این میان تنها «منصور برزگر» پیرکشتی ایران اقداماتی انجام داد که در نهایت هم به جایی نرسید تا ثابت شود ارادهای برای حفظ این سرمایه انسانی بزرگ برای کشتی ایران وجود دارد. باور کنید!

https://shoma-weekly.ir/h9rQVD