ورزش

بی توجهی به مسابقات «دهه فجر» کم لطفی به انقلاب است

اگر ورزش درون تشکیلات خود قوی و منسجم عمل کند و معاونت‌های ورزشی و فرهنگی به درستی با کار خود آشنا باشند، یقیناً حرکتهای نتیجه بخش و موثری را شاهد خواهیم بود و یکی از این حرکات بی‌تردید گرامیداشت ایام دهه فجر با برگزاری مسابقات مختلف و دعوت از قهرمانان سر‌شناس قاره و جهان خواهد بود.
مهدی یکتا- بدون شک دهه مبارک فجر انقلاب، اتفاقی عادی و معمولی نیست که بتوان از کنار آن به سادگی گذر کرد. ممکن است مسئولان کنونی ورزش کشورمان چندان در جریان مسابقات با شکوه ایام دهه فجر در سالهای ابتدایی پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نباشند یا اینکه مسائل دیگری را مدنظر خود قرار دادهاند، اماهر چه هست ورزش ایران نیازمند نگرشی مدبرانه برای گرامیداشت پیروزی انقلاب است.

متأسفانه چند سالی است که مسئولین ورزش کشورمان در ایام دهه فجر رفع مسئولیت کرده و به افتتاح چند سالن کوچک بسنده میکنند، در حالی که صیانت از دستاوردهای انقلاب نیز جزء وظایف آنها است.

شاید در این میان ذکر یک خاطره از رهبر معظم انقلاب خالی از لطف نباشد؛

 «لابد میدانید در سالهای پیش از انقلاب کسی جرأت نمیکرد اسمی از جهان پهلوان تختی بیاورد و حتی پس از درگذشت آن بزرگمرد در ۱۷ دی ماه ۱۳۴۶ هم به مدت ۱۱ سال نام ایشان سانسور میشد و... در‌‌ همان دوران خفقان در اردیبهشت سال ۱۳۵۷ حضرت
آیت
الله خامنهای رهبر فرزانه انقلاب در یک سخنرانی در ورزشگاه سعدآباد مشهد عنوان فرمودند که چرا اسم این ورزشگاه به جای سعدآباد نباید تختی باشد؟‌‌ همان لحظه جماعت به وجد آمد و ولولهای شد که نگو و نپرس... »

حالا که ۳۵ سال از انقلاب میگذرد بیتوجهی به جام تختی و ایام دهه فجر جای هیچ توجیهی ندارد.

البته برخی فدراسیونها مثل کشتی و تنیس روی میز به صورت خودجوش مسابقاتی در ایام دهه فجر برگزار میکنند اما این به هیچ وجه کافی نیست.

اگر ورزش درون تشکیلات خود قوی و منسجم عمل کند و معاونتهای ورزشی و فرهنگی به درستی با کار خود آشنا باشند، یقیناً حرکتهای نتیجه بخش و موثری را شاهد خواهیم بود و یکی از این حرکات بیتردید گرامیداشت ایام دهه فجر با برگزاری مسابقات مختلف و دعوت از قهرمانان سرشناس قاره و جهان خواهد بود.

برای خارج شدن از رکود کنونی ورزش در دهه فجرهمان طور که به دفعات یادآور شدیم نیازمند مدیریت انسانی و مالی و برنامهریزی هستیم، چرا که به نظر میرسد ورزش در این دهه از سایر مقولهها عقب است!

https://shoma-weekly.ir/81Qiuk