شهرستانها

بی‌توجهی به استعدادهای مردم استان نه تدبیر است و نه امیدآفرینی

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی خراسان جنوبی گفت: بی‌توجهی به استعدادهای مردم و نخبه‌های خراسان جنوبی نه تدبیر است و نه امیدآفرینی. و مردم استان از انتصابات غیربومی و فامیلی آزرده‌اند.
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی خراسان جنوبی گفت: بیتوجهی به استعدادهای مردم و نخبههای خراسان جنوبی نه تدبیر است و نه امیدآفرینی. و مردم استان از انتصابات غیربومی و فامیلی آزردهاند.

محمد قریب در گفتگو با خبرنگار هفتهنامه «شما» ابراز داشت: سرانجام پس از تأیید و تکذیبهای فراوان، خبر جابهجایی استاندار خراسان شمالی به خراسان جنوبی که از سوی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی مطرح گردیده بود با تصویب هیئت دولت رنگ واقعیت به خود گرفته و منتخبان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و نخبگان فرهنگی اجتماعی و سیاسی استان را در بهت فرو برد.

وی افزود: بیشک انتصاب استانداران حق قانونی دولتهاست؛ ولی آنچه مغفول مانده، تأمین خواست مردم در تصمیم‌‌گیری از سوی دولتمردان است. به هرحال توجه به نظر نخبگان و خواست عمومی مردم امری نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: مهرماه 92 بود که آقای وزیر کشور ضمن معرفی دوست و همکلاسی خود آقای خدمتگزار به عنوان استاندار خراسان جنوبی، نوید تغییر و تحول در سایه دولت تدبیر و امید را داد و سخن از الگوشدن خراسان جنوبی در کشور به میان آورد و امروز پس از سه سال، همشهری دیگر خود را معارفه نموده و از خدمات ایشان در استان خراسان شمالی صحبت میکند، کاش عملکرد سه ساله استاندار سابق استان را هم، وزیر محترم بررسی میکرد تا از میزان تحقق حرفهای سه سال گذشته خویش مطلع میگشت تا شاید به مردم محروم و زجرکشیده استان حق میداد که خیلی به وعدهها و در باغ سبز نشاندادنها خوشبین نباشند.

قریب در ادامه مطالب خود خطاب به وزیر کشور گفت: وزیر محترم کشور در مراسم معارفه استاندار جدید فرمودند متوسط هوش مردم خراسان جنوبی از متوسط کشوری بالاتر است که به نظر میرسد مزاح کردند؛ چرا که اگر باور قلبی شان چنین بود در روند انتصاب مقام عالی دولت در استان این مهم را محقق میکردند.

وی ادامه داد: باعنایت به اینکه ایشان انتقال آقای پرویزی از خراسان شمالی را ایثار خود دانستهاند قطعا با این کار روحیه ایثارگری شان را محدود به جغرافیای خراسان شمالی کردهاند.

وی اظهار داشت: وزیر کشور خطاب به جامعه دانشگاهی استان از عدم ارائه طرح از سوی نخبگان استان گلایه کرده؛ در حالی که وقتی در تصمیمگیری مهمی همچون انتصاب استاندار عنایتی به نخبگان نمیشود چگونه نخبگان استان میتوانند انگیزهای جهت ارائه و امیدی به تصویب و پیگیری طرحهای توسعهای خود داشته باشند؟

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی خراسان جنوبی ضمن خوشآمدگویی به استاندار جدید بیان داشت: آقای پرویزی استاندار محترم که قطعا فرصت خدمت به مردم خراسان جنوبی را توفیقی الهی دانسته و غنیمت خواهند شمرد، لازم است به ظرفیتهای بالقوه استان پهناور ما توجه ویژه داشته باشند.

قریب یادآور شد: استان خراسان جنوبی بهعنوان سومین استان پهناور کشور و با داشتن ظرفیتهای بالقوه فراوان معدنی و حائز رتبهبودن در تولید سه محصول استراتژیک زرشک، عناب و زعفران، درعین حال 18 سال است از خشکسالی رنج میبرد. کشاورزی در آستانه نابودی قرار گرفته مهاجرت نهتنها ار روستاها به شهر بلکه از شهرها به کلانشهرهاست. بیکاری دغدغه اول خانوادههای استان است علیرغم ظرفیت عظیم نیروی انسانی تحصیلکرده ظرفیت استفاده از توان علمی این عزیزان در استان فراهم نیست. با وجود قرارداشتن استان در مسیر کریدور شمال جنوب و شرق- غرب زیرساختهای لازم از قبیل بزرگراه و راه آهن فراهم نمیباشد.

وی ادامه داد: مرز هنوز در نگاه مسئولین تهدید است نه فرصت. صنعت گردشگری استان نیاز به ایجاد زیر ساخت دارد. استان ما با شاخصهای توسعه فاصله زیادی دارد تقریبا صنعت در استان ما محلی از اعراب ندارد و ظرفیت معدنی استان نیز مغفول مانده است. امید است استاندار محترم با شناخت و درک صحیح مشکلات و عزم و ارادهای که جهت حل آن دارند ما شاهد تحولی بنیادین در استان باشیم شاید درآینده نهچندان دور ذرهای از غبار محرومیت از چهره استان زدوده شود.

https://shoma-weekly.ir/W2t7v3