شهرستانها

بیکاری جوانان در پایتخت انرژی، خلاف تدبیر است

انتظار جوانان بیکار در استان بوشهر، توجه جدی رئیس‌جمهور محترم به سهم 50 درصدی اشتغال جوانان بومی این استان است که به‌رغم شعارهای علنی مسئولین محترم، مردم شاهد اقداماتی هستند که در خفا و به‌صورت پنهانی و - به‌دلیل سیطره مدیران غیر بومی در پارس جنوبی و شمالی- به بهانه‌های مختلف از اجرای این مصوبه سر باز می‌زنند.
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان بوشهر گفت: ضمن خرسندی از سفر هیئت دولت به استان بوشهر، بیان این نکته لازم است که مردم ولایتمدار و حماسهای و بیداران استان و مرزداران غیور و ایثارگران دریادل، شایستگی و استحقاق هرگونه خدمات رسانی از طرف دولت را دارند؛ زیرا استان شهیدان، رئیس علی دلواری و مهدوی و ماهینی و شهید گنجیها جبینشان همواره در تاریخ درخشیده است.

عبدالله فاتحی در گفتگو با شما با اشاره به نیروهای انسانی موجود در استان اظهار کرد: بهرغم اینکه استان بوشهر پایتخت انرژی محسوب میشود و با حضور غولهای نفتی وگازی و پتروشیمی در این استان، هنوز باکمال تأسف فارغالتحصیلان بوشهری مدت زیادی از بهترین سالهای عمر خود را بیکار مانده و در حالت بیم و امید میگذرانند و از دولت تدبیر و امید انتظار دارند برای اشتغال آنان تدبیر مناسبی اتخاذ نماید و آنان را از سرگردانی و بلاتکلیفی برهاند.

وی افزود: انتظار جوانان بیکار در استان بوشهر، توجه جدی رئیسجمهور محترم به سهم 50 درصدی اشتغال جوانان بومی این استان است که بهرغم شعارهای علنی مسئولین محترم، مردم شاهد اقداماتی هستند که در خفا و بهصورت پنهانی و - بهدلیل سیطره مدیران غیر بومی در پارس جنوبی و شمالی- به بهانههای مختلف از اجرای این مصوبه سر باز میزنند.
دبیر استان بوشهر یادآور شد: متأسفانه براساس آمار موجود، کیفیت شاخص
های فرهنگی و اجتماعی در استان بوشهر مطلوب نیست؛ زیرا متولیان امر فرهنگ بهصورت کامل از حوزه فرهنگی منفک شده و فاصله گرفتهاند و با وجود سابقه باشکوه گذشته این استان در زمینه فرهنگ اصیل ایرانی- اسلامی و عشق به اسلام و اهل بیت، شاهد ابتذال فرهنگی و رسوخ فرهنگ غربی در برخی نهادهای فرهنگی استان و گرایش به تبلیغ و حمایت از فرهنگ بیگانه در بین برخی از مسئولین هستیم. لذا مردم مؤمن و ولایتمدار بوشهر خواستار احیاء و حفظ فرهنگ اسلامی – ایرانی در این استان حماسه و دلاورخیز هستند.
این فعال سیاسی همچنین گفت: ساماندهی اماکن سکونتی اطراف نیروگاه اتمی بوشهر و منطقه آلوده عسلویه، سامان
دادن به وضعیت نابسامان کارگران بهویژه تعیین تکلیف وضعیت اداری و کاری شرکت صدرا و صدها کارگر معلق و بلاتکلیف در شرکت مذکور، تفکر عمیق و علمیتر از اعلام منطقه آزاد و توجه به تبعات احتمالی بهویژه اقتصاد طبقه کم درآمد و نگارش پیوست مناسب فرهنگی برای تحولات احتمالی در فرهنگ عمومی مردم ساکن در چنین مناطقی حداقل تدبیرهای لازم است.

وی با پردازش به کاستیهای مراکز فرهنگی اظهار داشت: مصلاهای نماز جمعه سنگر وحدت و مدیریت فرهنگ مذهبی است. تنها مرکز و برخی از شهرستان‌‌ها از این نعمت برخوردارند. مصلای مرکز استان هنوز ناقص و ناتمام است و مراکز بخشها و شهرهای کوچک از این نعمت معنوی و حداقلی بیبهرهاند.
فاتحی افزود: تکمیل پروژه
های بزرگ عمرانی استان که سالیان سال است نیمهتمام باقیمانده که از جمله آنها جاده مواصلاتی بوشهر عسلویه، سد باهوش، سد دشت پلنگ، بیمارستان دیر، جاده دالکی (کنار تخته و راه آهن بوشهر- شیراز) باید در اولویت قرار گیرد. همچنین مساعدت در بازاریابی محصولات کشاورزی جهت تطبیق دخل و خرج کشاورزان با تدبیر دولت جهت ارتباط با بازارهای تجاری کشورهای مجاور راه حل مناسبی برای این امر است. البته این اقدام مستلزم تأسیس کارخانههای بستهبندی خرما و تلاش بیشتر برای تأمین آب کشاورزی در استان نیز هست.

دبیر حزب مؤتلفه استان بوشهر در خاتمه یادآور شد: ساماندهی و توجه ویژه به نخبگان، نویسندگان، استعدادهای درخشان و صاحب نظران بومی استان، نظارت و توجه بیشتر به ساختار و عملکرد دانشگاههای استان چه در بعد عمرانی و چه در بعد علمی- فرهنگی بهطور کامل احساس میشود. وزارت محترم علوم، دانشگاههای استانهای جنوبی را فراموش کرده است. بدهکاریهای سرسام آور، ناتمامماندن پروژههای ساختمانی، عدم پرداخت مطالبات اساتید و کارکنان دانشگاهها، نمونههایی از این بیتوجهیهاست.

https://shoma-weekly.ir/ZnNgCR