اقتصاد

بیکاران با شعار دارای شغل نخواهند شد

مسئولان مربوطه هنوز نتوانسته اند اعتماد کشورهای خارجی را جهت جذب سرمایه گذاری در داخل کشور بدست بیاورند و تا زمانی که در بخش تولید سرمایه گذاری نشود باید تنها با شعار خودمان را سرگرم کنیم که اشتغال برای جوانان ایجاد خواهد شد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: وضع اقتصادی کشور ما نامناسب تر از آن چیزی است که دولت در آمارهای خود اعلام می کند و اگر در چنین وضعیتی سرمایه گذاری نیز صورت نگیرد قطعا شغلی در کشور ایجاد نخواهد شد.

مسعود رضایی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، در گفتگو با خبرنگار هفته نامه شما، در مورد افزایش رشد بیکاری در کشور، گفت: دولت ها همواره شعارشان بیشتر از عملشان بوده است و همه شعار ایجاد شغل برای جوانان را می دهند اما در عمل حرکتی از سوی آنها شاهد نیستیم و شعار دادن تنها مختص دولت ها نیست بلکه مجلس و کمیسیونهای تخصصی نیز چنین شعارهایی می دهند.

نماینده مردم فارس در خانه ملت با تأکید بر این مطلب که با شعار دادن بیکاران دارای شغل نخواهند شد، گفت: از آنجایی که شغل زاییده تولیدمحسوب می شود و تولید زاییده سرمایه است از این رو تا زمانی که سرمایه گذاری در کشور در بخش های تولیدی صورت نگیرد از ایجاد شغل هم خبری نخواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به مصوبات نمایندگان در برنامه ششم توسعه افزود: نمایندگان در برنامه ششم آورده اند که وقتی کشور به رشد 8 درصد اقتصادی دست بیابد ضرورت دارد تا سالیانه 960هزار شغل ایجاد شود اما با وضعیت کنونی کشور هیچ عقل سلیمی قبول نمی کند این مصوبه محقق شود.

رضایی با تأکید بر این مطلب که وضع اقتصادی کشور ما بسیار نامناسب است، ادامه داد: وضع اقتصادی کشور ما نامناسب تر از آن چیزی است که دولت در آمارهای خود اعلام می کند و اگر در چنین وضعیتی سرمایه گذاری نیز صورت نگیرد قطعا شغلی در کشور ایجاد نخواهد شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان این مطلب که 90 درصد در آمدهای دولت صرف هزینه های جاری می شود، گفت: تنها ده درصد درآمدهای دولت به سمت پروژه های عمرانی و سرمایه گذاری در زمینه های تولید و ایجاد شغل هزینه می شود و این ده درصد درآمد موجود جوابگوی ظرف بزرگ بیکاری کشور نیست.

وی ادامه داد: سرمایه گذار تا زمانی که در کشور احساس امنیت نکند سودی که در نظر دارد بدست نمی آورد و از آنجایی که دولتها تنها کارشان شده است کوبیدن عملکردها و اقدامات دولتهای قبلی از این رو سرمایه گذاران رغبتی ندارند که بخواهند سرمایه خود را در تولید سرمایه گذاری کنند.

رضایی بیان کرد: مسئولان مربوطه هنوز نتوانسته اند اعتماد کشورهای خارجی را جهت جذب سرمایه گذاری در داخل کشور بدست بیاورند و تا زمانی که در بخش تولید سرمایه گذاری نشود باید تنها با شعار خودمان را سرگرم کنیم که اشتغال برای جوانان ایجاد خواهد شد.

وی در خاتمه با تأکید بر این مطلب که پولهای بلوکه شده ایران تنها صرف پرداخت بدهی دولت به پیمانکاران و تأمین اجتماعی و پرداخت حقوق به کارمندان شد، گفت: دولت تدبیر و امید نگاهش برای ایجاد شغل و سرمایه گذاری در بخش تولید بهجای این که معطوف به داخل کشور باشد بیشتر توجهش به خارج از کشور بود چراکه فکر می کرد زمانی که برجام به نتیجه قطعی برسد آزادی در فعالیت تجاری صورت می گیرد و با اجرای عملیات های تجاری کمبود داخلی جبران خواهد شد.

https://shoma-weekly.ir/xLNdTx