شهرستانها

بیمارستان‌های استان مرکزی نیازمند بهبود وضعیت هتلینگ

جمعیت سالمند استان مرکزی از میانگین کشوری بالا‌تر است.
دبیر حزب موتلفه اسلامی استان مرکزی در نشست هفتگی این حزب در اراک در خصوص طرح اصلاح قانون احزاب گفت: این طرح، بستر فعالیت اثر گذار، متناسب با منافع مردم ودر چهارچوب مصلحت نظام اسلامی را در کشور فراهم میکند.

وی در بخش دیگر سخنان خود به وضعیت بیمارستانهای استان اشاره کرد و گفت: اکثر بیمارستانهای استان مرکزی فرسوده و با قدمتی بالای ۵۰ سال است و به دلیل فرسودگی و غیراستاندارد بودن فضاهای بیمارستانی با بودجه تخصیص شده برای هتلینگ نمیتوان تمامی مشکلات را به صورت کامل برطرف کرد. بهبود وضعیت هلتینگ بیمارستانی استان مرکزی در حوزه اصلاح سیستم روشنایی، وسایل گرمایش و سرمایش، تعویض کف پوشها دیواره بخشها، تکمیل وسایل ضدعفونی، رفع نواقص تهویه و سرویسهای بهداشتی، تعمیر تختهای بستری بیماران و تکمیل خدمات اقامتی همراهان بیمار است.

مقدسی ادامه داد: پروژه نوسازی بیمارستان
ولیعصر
(عج) به عنوان مرکز مادرتخصصی درمان استان مرکزی هشت سال است که به خاطر نبود اعتبار راکد مانده و در این سالها در مجموع ۲۵ میلیارد ریال به آن اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به حرکت جمعیت استان به سمت سالمندی گفت: جمعیت سالمند استان مرکزی از میانگین کشوری بالاتر است.

وی تصریح کرد: استان مرکزی یکی از استانهای پیر کشور است که اگر درصد جمعیت استان به تفکیک شهرستان، شهر و روستا در نظر گرفته شود ابعاد مشکل بهتر دیده میشود مثلا ۲۵درصد جمعیت روستایی دلیجان سالمند است.

مقدسی در خصوص عوامل آلایندگی هوای اراک اظهار کرد: دو شرکت آلومینیومسازی و ماشینسازی بیشترین میزان آلایندگی هوای شهر اراک را به خود اختصاص دادهاند که کاهش میزان آلودگی این واحدها از سوی کارشناسان محیط زیست در حال بررسی و پیگیری است.

وی افزود: امیدواریم مدیران شرکتهای آلاینده نامبرده نیز در راستای انجام این طرح با اداره کل محیط زیست همکاری و تعامل داشته باشند.

https://shoma-weekly.ir/9JU5U7