شهرستانها

بیش از ۵۰ هزار دروغ در مدت زمان اعتراضات در فضای مجازی تولید شده است

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: مسئله مهمی که باید به آن توجه داشت این‌ است که باور کنیم در یک جنگ تمام عیار ترکیبی و شناختی قرار داریم و دشمن حملات خود را با تمام قوا شروع کرده است.

محمد حسین شفیعی‌ها در گفتگو با خبر۲۴ ادامه داد: کشته‌ها و مصدومان این جنگ مانند جنگ نظامی نیست که مرگ جسمانی و یا قطع عضوی آن دیده شود بلکه آنان به ظاهر حیات دارند و زندگی خود را می کنند و سالم هستند، اما از جهت ذهنی کاملا در تیررس دشمن قرار گرفته و آسیب می‌بینند.

به گفته وی در حوادث اخیر آنچه آشکار شد و نیاز به اطلاع‌رسانی مکرر و مناسب دارد این است که این واقعیت را برای مردم تبیین و تشریح کنیم تا مواظب باشند و خیال نکنند حقیقت، بیان مطالبات مردم است.

مدیرکل پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اظهار داشت: اینکه در اطلاع‌رسانی بیگانگان انبوهی از دروغ، تحریف و جعل به رسانه‌ها و فضای مجازی سرازیر می‌شود و این در واقع همان آتش توپخانه آنهاست که بر سر مردم می‌ریزند و حجم سنگین آن موجب می‌شود تا اجازه ندهد مخاطب فکر کرده و سره و ناسره را تشخیص دهد.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی اضافه کرد: نمونه روشن این تیرباران اطلاعاتی در ترور کور و تلخ شاهچراغ دیده شد که علیرغم آشکار بودن عوامل این جنایت خون‌بار؛ عبارت «کار خودشونه» کم شنیده نمی‌شد و این همان علامت تلفات ما در این جنگ نابرابر شناختی است.
وی همچنین ابراز داشت: میزان سرسام‌آور دروغ و به‌عبارتی تولید بیش از ۵۰ هزار مورد دروغ در مدت زمان اعتراضات اخیر‌ در فضای مجازی گویای این واقعیت تلخ است و با هشدار و تنبه نباید اجازه داد مردم بیشتر از این آسیب ببینند.

شفیعی‌ها نقش رسانه‌های مختلف در این عرصه را نقش پیش قراولی و خط‌شکنی دانست و گفت: رسانه‌ها باید هرچه زودتر خود را مجهز کنند و بطور حرفه‌ای در صدد غلبه بر فشار رسانه‌ای و اغواگری جاری آنها باشند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: بدیهی است امروز رسانه حرف اول را در زندگی اجتماعی می‌زند و چه بسا نقش آن پر‌رنگ‌تر هم خواهد شد و بدین لحاظ شاید نتوان در کوتاه مدت جایگزینی برای رسانه پیدا کرد که بتواند این هجمه را خاموش کند بنابراین راه حل در این است‌ که صاحبان رسانه به اشکال مختلف حرفه‌ای شده و رسالت خبررسانی و روایت کرد را به‌طور‌ تخصصی عهده‌دار شوند.

وی همچنین تاکید کرد: مردم باید افزایش سواد رسانه‌ای را وظیفه خود بدانند و دانش خود را در این زمینه تقویت و بهبود ببخشند تا از ضربات ویرانگر این جنگ نوپدید در عرصه زندگی شخصی و اجتماعی مصون بمانند.

https://shoma-weekly.ir/eqs1Wm