ورزش

بیشترین مبلغ قرارداد وزنه برداری 35 میلیون است

بیشترین مبلغ قراردادی که وزنه برداران سال گذشته در لیگ ایران با باشگاه‌های خود بستند را من، بهداد سلیمی و رسول تقیان با 35 میلیون تومان بستیم. اگر با ورزش‌های فوتبال، والیبال و بسکتبال مقایسه کنیم مبلغ قرارداد‌های ما خیلی پایین‌تر از آنها است.

گفتگو: علیرضا حاجی میرزابابا- ملی پوشان وزنه برداری برای مسابقات آسیایی و جهانی در اردوی آمادگی به سر می برند و از حالا خود را آماده این مسابقات می کنند . رضایت ملی پوشان وزنه برداری ازاردوی تیم ملی این امید را در دل همگان زنده کرده است که در مسابقات آسیایی اینچئون و جهانی قزاقستان مدال‌های خوش‌رنگی نصیب این ورزش کشور شود. بهادرمولایی وزنه برداردسته فوق سنگین تیم ملی با اشاره به انگیزه بالایی که دارد اوضاع کنونی تیم ملی را مساعد خواند و گفت امید بسیاری دارد که امسال در مسابقات آسیایی و جهانی تیم ایران و خود او روی سکوی اول بایستد، او که بهداد سلیمی را به عنوان رقیب سرسخت خود می بیند در گفتگو با ما با آرامش کامل به تمامی سوالات جواب داد.


شرایط اردوی آمادگی تیم ملی چگونه است؟

شرایط اردو خوب است و هرروز با تلاش بیشتری تمرین می‌کنیم. مربی‌های تیم ملی به خوبی درکناربچه‌ها هستند و از لحاظ فنی، روحی و روانی ملی‌پوشان را حمایت می‌کنند.

مسوولان وزارت ورزش حمایت می کنند؟

انتظاری که از وزارت ورزش داریم این است که پشتیبان ملی‌پوشان سه رشته مدال‌آور وزنه‌برداری، کشتی و تکواندو باشند. اگر ملی‌پوشان با دغدغه کمتری به تمرینات خود بپردازند فکر آنها آسوده‌تر است و بهتر و برتر از رقبای خود درجهان نتیجه می‌گیرند.

برخی از خبرها دال بر مشکلات مالی ملی پوشان داشت؟

این روزها که دراردوی تیم ملی مشغول تمرین هستیم بچه‌ها در صحبت‌های خود به مشکلات مالی خود اشاره می‌کنند که ناچار شده‌اند برای امرارمعاش خودرویا یکی ازوسایل ضروری خود را بفروشند. خود من در سال‌های اخیر ناچارشدم خودرو، موتورسیکلت وحتی گوشی همراه خود را بفروشم.

جدای از تیم ملی مگر ملی پوشان قراردادهای باشگاهی ندارند؟

بیشترین مبلغ قراردادی که وزنه برداران سال گذشته در لیگ ایران با باشگاه‌های خود بستند را من، بهداد سلیمی و رسول تقیان با 35 میلیون تومان بستیم. اگر با ورزش‌های فوتبال، والیبال و بسکتبال مقایسه کنیم مبلغ قرارداد‌های ما خیلی پایین‌تر از آنها است.

و به نظر شما این مبلغ منطقی است؟

دراین ورزش مشخص نیست تا کی می‌توانی وزنه بزنی. اگروزنه برداری دچارمصدومیت شدیدی شود امکان این را دارد برای همیشه این ورزش را کناربگذارد. مثل اتفاقی که برای حسین توکلی قهرمان المپک سیدنی رخ داد و دیگر نتوانست به این ورزش بازگشت خوبی داشته باشد.

وادا سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ ازملی‌پوشان آزمایشی گرفت ، ممکن است ملی پوشان دچار مشکلی بابت مکمل‌هایی بشوند؟

آزمایشی که توسط وادا انجام شد بدون کوچکترین مشکلی صورت گرفت و تمامی ملی‌پوشان بدون کوچکترین مشکلی مشارکت داشتند. مکمل‌هایی که بچه‌های تیم‌ملی از آن استفاده می‌کنند بستگی دارد ازکجا تهیه می‌کنند و ورزشکار بایستی تشخیص دهد که ازجای مطمئن مکمل را تهیه کند. دردوره‌های قبل فدراسیون این کاررا برای ملی‌پوشان انجام می‌داد ودرحال حاضر فدراسیون بودجه لازم را ندارد.

بخت کسب مدال ایران دربازی‌های آسیایی اینچئون و جهانی قزاقستان چقدر است؟

ترکیب تیم ملی تغییرزیادی نسبت به مسابقات آسیایی گوانگ‌ ژو نکرده است و به خصوص پس از مسابقات جهانی لهستان درسال گذشته تجربه بچه‌ها بیشترشده است. با توجه به آمادگی بچه‌ها ما دراوزان 69، 85، 105 و 105+ می‌توانیم 4 مدال طلا بدست‌ آوریم و دردیگراوزان نیز به مدال نقره و برنزدست یابیم. درمسابقات جهانی قزاقستان نیزمی‌توانیم دردسته سنگین وفوق سنگین طلا بگیریم. سال گذشته در لهستان قبل از مسابقه استرس زیادی داشتم چراکه تیم نتیجه خوبی نگرفته بود و فکر نمی‌کردم به این راحتی بتوانم وزنه بزنم، اما تک مدال برنزی که براری کسب کرد باعث شد ترس من بریزد و بتوانم به راحتی مسابقه بدهم و از این بابت بسیار خوشحال هستم. البته رقابت دسته 105+ کیلوگرم سنگین بود. من در تمرینات به این رکوردهایی که در مسابقه زدم رسیده بودم و حتی 261 کیلوگرم را در تمرینات بالای سر برده بودم. بنابراین باید این رکورد را ثبت می‌کردم اما هرچه تلاش کردم نشد چراکه هیجان مسابقه بسیار تاثیرگذار است. با این حال از اینکه ایران صاحب مدال طلا شد و پرچم کشورم بالا رفت، بسیار خوشحالم.

امسال بهداد سلیمی به عنوان رقیب کنارت خواهد بود وممکن است نتوانید طلا بگیرد؟

بهداد سلیمی دوست من است. من برای او احترام خاصی قائل هستم. او را همچون برادر بزرگ‌تر خودم می‌دانم، اما متأسفانه برخی‌ها در تلاش هستند تا گوش مردم را با مطالبی که درست نیست، پر کنند. من به مدال کمتر ازطلا فکرنمی‌کنم و تمام تلاشم این است که بتوانم بهترین رکوردها را بزنم. می‌خواهم بهترین عملکرد خودم را داشته باشم و درکناررفاقتی که با بهداد سلیمی دارم رقابت خوبی را با او خواهم داشت. من سربازکشورم هستم و بایستی افتخارآفرینی کنم. البته درحال حاضردر اردوها بهداد بهترو بالاتر ازمن وزنه می‌زند و با تمام تلاش خودم را به رکوردهای اوخواهم رساند.

https://shoma-weekly.ir/S9ODkB