زنان

بیانیه واحد بانوان حزب موتلفه اسلامی در محکومیت ربودن دختران مظلوم نیجریه‌ای

واحد بانوان حزب فاجعه ربودن 276 دختر نیجریه‌ای را محکوم نموده و به منظور اعلان همدردی با خانواده‌های ایشان بیانیه را صادر و به وسیله سفیر آن کشور در ایران مراتب انزجار خود را به این خانواده‌ها اعلام داشته است.

گروه تروریستی بوکوحرام (Bokoharam) در سال 2003 فعالیت خود را در ایالتهای شمال نیجریه آغاز کرد. نام بوکوحرام در زبان رایج شمال نیجریه به معنای حرام بودن تحصیلات غربی است. این گروه مسلح و تندروی اسلامی سلفی خواهان اجرای قوانین اسلامی در سراسر نیجریه است و اعتقاد آنان بر این است که هر کس از ایدئولوژی سختگیرانه آنان پیروی نکند کافر است.

این گروه تروریستی با الگوبرداری از جنبش طالبان به وجود آمده و یکی از گروههای وهابی تکفیری میباشد و تا کنون حملات متعدد به بانکها، فروشگاههای بزرگ و بمبگذاری و حمله به شهرهای مختلف و مدارس دخترانه کشتارهای بیرحمانهای را انجام داده است.

اخیراً دست به جنایت هولناکی زده که تنفر همه استانهای حقطلب و بشردولت را برانگیخته است.

واحد بانوان حزب فاجعه ربودن 276 دختر نیجریهای را محکوم نموده و به منظور اعلان همدردی با خانوادههای ایشان بیانیه را صادر و به وسیله سفیر آن کشور در ایران مراتب انزجار خود را به این خانوادهها اعلام داشته است.

بیانیه واحد بانوان حزب موتلفه اسلامی در محکومیت ربودن دختران دانش آموز مظلوم نیجریهای

مردم آگاه ایران

امروز جهان اسلام گرفتار یک جریان پلید و سیاه به ظاهر اسلامی است که امام خمینی(قدس سره) سالها پیش از آن به عنوان جریان، اسلام آمریکایی یاد میکردند.

جریان تکفیری و وهابی پدیده‌‌ای شوم در دنیای اسلام است و هر روز فجایع جدیدتری میآفریند.

جنایات جریان تکفیری در سوریه امروز زبانزد خاص وعام است؛ در مصر، تونس، الجزایر، افغانستان، عراق، پاکستان؛ جنایات آنها زبانزد خاص و عام است.

پدیده جدید جنایات آنها اکنون در نیجریه رخ داده است و دختران معصوم نیجریهای قربانی اعمال ننگین آنها شدهاند.

بوکوحرام یکی از شاخههای وهابی و تکفیری است که اخیراً با ربودن 276 دختر دانشآموز 16 تا 18 ساله از یک مدرسه شبانه روزی در شمال شرقی نیجریه توجه جهانیان را به خود جلب کردهاند و واکنشهای بینالمللی از همان روز حادثه حکایت از حساسیت افکار عمومی جهان نسبت به این جریان پلید دارد.

رهبران بوکوحرام در عربستان تحصیل کردهاند و معتقدند تحصیلات برای خانمها حرام است. در حالی که 90 درصد بدنه جریان بوکوحرام خود مسلمان نیستند.

امروز بوکوحرام به عنوان یک خطر در امنیت سیاسی و اجتماعی کشورهای آفریقایی مطرح است. دولتهای متجاوز غربی اکنون به بهانه برخورد با این گروه آماده لشگرکشی جدید به آفریقا هستند تا بتوانند دور جدیدی از استعمار و استثمار را تحت همین پوشش به مردم مظلوم آفریقا تحریم کنند.

واحد زنان حزب موتلفه اسلامی ضمن محکوم کردن این عمل ننگین از دولت جمهوری اسلامی میخواهد همه مساعی خود را برای آزادسازی دختران مظلوم نیجریهای به کار بندد تا ان شاءالله شاهد آزادی آنها باشیم.

همچنین از مجامع جهانی میخواهیم نسبت به این عمل ننگین ساکت نباشد و تلاش خود را برای آزادی گروگانها مضاعف کنند.

واحد بانوان حزب موتلفه اسلامی 31/2/93

https://shoma-weekly.ir/OiPKg1