ورزش

بوی خوش سفر!

بیست و دومین دوره مسابقات المپیک زمستانی که با هزینه‌ای بالغ بر ۵۱ میلیارد دلار گران‌ترین المپیک زمستانی تاریخ لقب گرفته است.

سعید سعیدزاده- این روزها حتما مسابقات المپیک زمستانی «سوچی» روسیه را از شبکه ورزش و سایر شبکههای تلویزیونی دیگر تماشا کردهاید.

بیست و دومین دوره مسابقات المپیک زمستانی که با هزینهای بالغ بر ۵۱ میلیارد دلار گرانترین المپیک زمستانی تاریخ لقب گرفته است.

در این دوره از رقابتها ۲۵۰۰ ورزشکار در قالب ۸۷ کشور دنیا از جمله ایران در ۱۵ رشته مختلف با یکدیگر به رقابت میپردازند و کاروان کشورمان نیز شامل ۵ ورزشکار و ۱۵ همراه ! پای به این مسابقات گذاشته است.

با عرض پوزش از دوستان، سئوالی که مطرح میشود این است؛ در شرایطی که ورزش کشورمان بنابر گفته «دکتر گودرزی» از کمبود بودجه رنج میبرد اعزام ۱۵ همراه که 3 برابر ورزشکاران ایرانی شرکت کننده است، چه توجیهی دارد؟

طبق آخرین گزارشاتی که به دستمان رسیده، تیم ملی دو و میدانی ایران به رغم کسب سه سهمیه برای شرکت در مسابقات داخل سالن جهان تنها میتواند یک نفر را به این رقابتها اعزام کند و به دلیل بیپولی دو دونده دیگر باید از تلویزیون بازیها را به تماشا بنشینند!

در واقع فدراسیون دو و میدانی که وزرش مادر ما به حساب میآید، توانایی اعزام سه ورزشکار به مسابقات جهانی را ندارد و دلیل اعزام یک نفر هم تقبل هزینه آن از سوی مسئولین برگزاری مسابقات است!

از سوی دیگر میشنویم دوستان فدراسیون اسکی عنوان داشتهاند این ۱۵ نفر همراه برای کسب تجربه به «سوچی» روسیه اعزام شدند و... آخر یکی نیست بگوید چه تضمینی وجود دارد تجربیات این گروه در آینده برای ورزشهای زمستانی ایران مدال به بار بیاورد؟

از آن گذشته طبق آمار و ارقام و رکوردهای ورزشهای زمستانی ایران، نه در این دوره از مسابقات و نه ادوار بعدی کوچکترین شانسی برای کسب مدال در المپیک زمستانی نداشته و ندارد! بر همین اساس از دوستان میخواهم به جای فرافکنی خیلی رُک وروراست اعلام کنند این گروه برای گشت و گذار و تفریح به المپیک زمستانی «سوچی» رفتهاند و تجربهشان هم فقط به درد خودشان میخورد!

https://shoma-weekly.ir/F9RCzo