شهرستانها

بومی سازی مسئولیت های کلان به حل مسائل نهفته استانها کمک شایانی می کند

حسن خرمیان دبیر حزب موتلفه اسلامی در استان سمنان با توجه به نارسائیهای موجود در استان گفت ، مهاجرت جوانان از روستاها به شهرهای بزرگ یکی از دغدغه های اصلی است.
خرمیان با اشاره به تولیدات دامی و کشاورزی استان سمنان افزود ، درحالی که کشاورزی و دامداری بخش عمده فعالیت در روستاها می باشد و آب و مرتع که از نیازهای اساسی و اولیه به شمار میروند ، متاسفانه هر ساله شاهد کاهش منابع در این دو بخش هستیم لذا می طلبد در این رابطه توجه خاصی صورت پذیرد.

وی افزود ، همچنین اقدامات جدی در راستای پرداخت وام به روستائیان و نیز شهرنشینان این استان از نظر مسئولین مورد نظر است تا بتوانند در بخش تولیدات کشاورزی و صنعتی به کار بندند و بدیهی است که در این صورت تحقق خواست رهبر معظم انقلاب مبنی بر حماسه اقتصادی البته به استعداد این استان را شاهد خواهیم بود.

دبیر سمنان حزب موتلفه اسلامی در ادامه در خصوص عمران و آبادانی منازل مسکونی گفت ، بافت فرسوده ی تقریبا اغلب روستاهای استان سمنان باعث می شود که در مقابل حوادث غیر مترقبه خسارات فراوانی به مردم وارد شود بنابراین از دولت محترم تقاضا داریم در این مورد هم تمهیدات لازم فراهم شود.

خرمیان با اشاره به وضعیت نیروی انسانی استان و انتظارات مردم از مسئولین ذیربط افزود بخشی از بیکاران ما را تحصیل کرده های با مدارک بالا تشکیل می دهند، لذا انتظار داریم رئیس جمهور محترم همانگونه که در شعارهای انتخاباتی خود وعده سامان بخشی به وضع جوانان و نیز بیکاران را داده اند،  با برنامه ریزی آنها را وارد فضای مهارت و تلاش بنمایند. ضمن اینکه بومی سازی مسئولیت های کلان استانی و شهرستانی در سطح کشور می تواند به حل برخی مسائل نهفته و پوشیده یک استان و یا شهرستان کمک شایانی کند.

وی به برخی معضلات اجتماعی استان سمنان از قبیل؛ اعتیاد ، بدحجابی ، طلاق ، بیکاری اشاره کرده و افزود: متاسفانه معضلات مزبور در جامعه ما رو به افزایش است که لازم است در این رابطه ها هم با سرعت و دقت برنامه ریزی های مدون و منسجم داشته باشیم.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان سمنان در خاتمه افزو:د همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده اند برقراری زمینه تحصیل علم تا سطوح بالا و در همه نقاط کشور و همچنین توسعه امر ورزش بین جوانان و همگانی کردن آن ، بهترین چیزی است که تاثیر خوبی در تعالی جامعه ما خواهد داشت.

https://shoma-weekly.ir/ktoxu7