ورزش

بودجه 476 میلیاردی دولت برای وزارت «ورزش و جوانان»


مهدی یکتا
بالاخره و پس از کش و قوس های فراوان لایحه بودجه سال 1391 به مجلس ارائه شد و در آن «476» میلیارد تومان به وزارت ورزش و جوانان اختصاص یافت که البته تنها صرف ورزش نخواهد شد، بلکه هر دو بخش «ورزش و جوانان» را شامل می شود!
از قرار معلوم از این مبلغ حدود «234» میلیارد برای مسائل عمران اختصاص یافته و حدود 5/25 میلیارد تومان نیز به کمیته ملی المپیک. اگر ورزش همگانی، قهرمانی، کمک به بخش های خصوصی و تعاونی ها و... را در نظر بگیریم به طور طبیعی این بودجه چالش بزرگ ورزش کشورمان محسوب می شود و این در حالی است که ورزش ایران با کمبودهای زیادی مواجه است!
اگرچه رقم 5/25 میلیاردی کمیته المپیک نسبت به سال گذشته حدود یک و نیم میلیارد افزایش یافته اما این بودجه در سال المپیک و برای حصول موفقیت در المپیک لندن کافی نیست!
از آنجایی که امسال سال المپیک به شمار میرود و با توجه به این که برخی رشته ها و ورزشکاران هنوز سهمیه لندن را کسب نکرده اند، باید در چندین و چند تورنمنت معتبر خارجی به میدان بروند و این مسأله نیاز به بودجه مشخص دارد.از طرفی رشته هایی نیز که سهمیه لازم را بدست آوردهاند باید به آماده سازی خود بپردازند و بدین روی می طلبد که مسئولان سازمان ورزش نگاهی عمیق تر به آن داشته باشند.
از طرفی دیگر گفته می شود حدود نصف بودجه وزارت ورزش قرار است صرف پروژه های عمرانی شود.
با عنایت به اینکه در حال حاضر حدود سه هزار پروژه ناتمام داریم. به نظر میرسد این بودجه نیز برای تکمیل این پروژه ها ناکافی باشد!
راستش را بخواهید ما نمی توانیم خیلی به آینده ورزش کشور امیدوار باشیم زیرا این بودجه برای پیشرفت و موفقیت بسیار ناچیز است.
البته قصد نداریم بذر نومیدی و یأس بپاشیم ولی به هر حال همان طور که اشاره کردیم امسال سال المپیک است و... امیدواریم مسئولان بیشتر از قبل المپیک را درک کنند!

 

https://shoma-weekly.ir/CrnvQC