شهرستانها

به‌رسم ادب فاتحه‌ای بر لب داریم

اصولاً روحانی به تشخیص خود و نه بر اساس محدوده اختیارات خود، همه‌چیز را مجاز می‌داند، همه افراد را تمسخر می‌کند، به هرکس که خواست توهین می‌کند، هر دروغی را می‌گوید و در این سخن‌رانی‌ها به آرمان‌های امام، شهدا، ایثارگران و خواسته‌های مشروع مردم ایران، حمله می‌کند.
حسن کربلائی- سخنی با حجتالاسلام سید حسن خمینی که اگر از آرمانهای بنیانگذار جمهوری اسلامی، یعنی امام خمینی در برابر سخنان آقای حسن روحانی دفاع نکند. روحانی دیروز گفت بعضیها فقط میخواهند با دنیا تقابل کنند، بعضیها همسود میبرند از این تقابلها.

میدانید پرچم مبارزه و تقابل با استکبار جهانی یعنی آمریکای جانی و انگلیس و اسراییل و... در دست امام خمینی بوده و هیچ شخصیتی را در عالم سراغ نداریم بهاندازه امام با جهان خواران مقابله کرده باشد، لطفاً سید حسن بفرماید آیا میخواهد بهعنوان متولی مرقد امام و آثار امام، از امام مظلوم دفاع کند و پاسخ سخنان روحانی را بدهد؟ اگر آماده نیست، ما تکلیف خود را بدانیم. چون باید فرقی باشد بین بودن و نبودن. ما برای نمایندگان مجلس هم فاتحهای آماده داریم، اگر پاسخ رئیسجمهور روحانی را ندهند.

آیا مجلس گفته است مردم و جوانان شاد نباشند؟

آیا مجلس مانع تعامل دولت با کشورهای مختلف شده است؟

آیا مگر در زمینه علم و اقتصاد و هنر و مبارزه با قاچاق و گردشگری و... تعامل بین ایران و جهان وجود ندارد؟

آیا شما با خوردن و بالا کشیدن پولهای صندوق فرهنگیان موافقید؟

آیا حقوقهای نجومی در شرایط سخت اقتصادی را قبول دارید؟

آیا خواهان اجرای مصوبه مجلس پیرامون امربهمعروف و نهی از منکر نیستید؟

آیا با این نوع بودجهنویسی موافقید؟

آیا دولت در قبال خوزستان به وظیفهاش عمل کرده؟

آیا تعطیل شدن کارخانجات، بیکارشدن جوانان، عدم پرداخت وام ازدواج از سوی دولت، جزء دغدغههای شما و رأی دهندگان به شما نیست؟

آیا دولت درباره بودجه، دریافتها و فروش نفت و مالیات، به وظیفه خود عمل کرده؟

آیا دولت در زمینه اقتصاد مقاومتی موردنظر رهبری به وظیفه خود عمل کرده؟

آیا در برجام، ایران اسلامی به همه حقوق قانونی خود دستیافته؟

و دهها سؤال دیگر.

آقایان نمایندگان اگر شخص رئیسجمهور و دولت در وظایف خود کوتاهی کردهاند، چرا از اختیارات خود استفاده نمیکنید؟ چرا هیچ عکسالعملی نشان نمیدهید؟ اگر سکوت کنید، بودونبودتان یکی است و برای شما هم فاتحهای آماده کردهایم.

و فاتحهای هم برای نشریات، روزنامهها، قلمبهدستها، نویسندگان، اساتید، صاحبنظران، آیا با این نوع سخن گفتن روحانی موافقید؟ اگر مخالفید، چرا سکوت کردید؟

اصولاً روحانی به تشخیص خود و نه بر اساس محدوده اختیارات خود، همهچیز را مجاز میداند، همه افراد را تمسخر میکند، به هرکس که خواست توهین میکند، هر دروغی را میگوید و در این سخنرانیها به آرمانهای امام، شهدا، ایثارگران و خواستههای مشروع مردم ایران، حمله میکند.

آیا دولت فعلی به همه اصول قانون اساسی عمل کرده است؟ آیا مجلس مایل نیست از حق طبیعی خود برای تذکر به رئیسجمهور استفاده کند؟

و آیا رسالت قلم را فراموش کردهایم و آیا دستگاهها و شخصیتهای حقیقی و حقوقی نمیخواهند از اختیارات قانونی خود برای کنترل رئیسجمهور استفاده کند؟

پس ما حقداریم در این سنجش بزرگ، هم صاحبان قلم و هم صاحبان مسئولیت و هم صاحبان احزاب و جریانات و هم فعالان سیاسی را بیازماییم.

*دبیر حزب مؤتلفه اسلامی گیلان

https://shoma-weekly.ir/oxA5KI