ورزش

به بهانه بازگشت علی دایی به پرسپولیس

بازگشت دایی به پرسپولیس می‌تواند در تداوم حضور ستاره‌ها در این تیم به رغم عدم حضور در رقابتهای آسیا کمک نماید.
شاهین تهرانی- حضور یک کاراکتر موجه و شناخته شده روی نیمکت فنی هر تیمی میتواند فرایندهای مثبت بسیاری را به همراه داشته باشد. برای مثال حضور چهرهای نظیر مورینیو روی نیمکت رئال توانست به صورت اتوماتیک بازیکنان سرشناسی نظیر اوزیل، آلونسو، کوئنترائو و... را به سانتیاگو برنابئو بکشاند. اتفاقی مشابه که برای کارلو آنچلوتی در پاریسن ژرمن افتاد تا دیپلماسی و موضعگیری قدرتمندانه کارلتو پای ستارههایی نظیر تیاگو سیلوا، زلاتان، لاوتزی، پاستروه و البته بکهام را به پارکدوپرنس باز کند. پروسهای جالب توجه که می‌‌تواند با حضور علی دایی روی نیمکت پرسپولیس در این باشگاه به وقوع بپیوندد. البته این تنها یک روی سکه است چرا که بازگشت دایی به پرسپولیس میتواند در تداوم حضور ستارهها در این تیم به رغم عدم حضور در رقابتهای آسیا کمک نماید.

محمد نوری؛ به طور یقین نمیتوان عنوان کرد که فصل آینده را نیز در پرسپولیس خواهد ماند یا خیر!؟ اما اعتماد کامل دایی به ستاره محبوب سابقش در پرسپولیس میتواند روند مذاکرات نوری و پرسپولیس را روی غلتک بیندازد. غلامرضا رضایی اولویتش پرسپولیس است. این آخرین تیتری است که غلامرضا رضایی ملی پوش به رسانه ارگان باشگاه داده است.

 رضایی که در پرسپولیس و تیم ملی همواره مورد توجه علی دایی بوده، قطعاً با حضور او میتواند با انگیزهای دوچندان در میادین حاضر شود.

کریم انصاری فرد؛ نمیتوان منکر علاقه علی دایی به کریم انصاری فرد شد. ستارهای که حاصل استعدادیابی شهریار فوتبال ایران است. کریم که حتی برای پرسپولیسی شدنش نیز از دایی مشورت گرفت قطعاً برای رؤیت استادش روی نیمکت پرسپولیس لحظهشماری میکند.

رضا نورمحمدی؛ زمزمههایی مبنی بر انتقالش به تیمی دیگر از لیگ برتر به گوش میرسد. مدافعی خوشفکر و مطمئن که قطعاً در صورت حضور دایی میتواند به آیندهاش در پرسپولیس کاملاً امیدوار بماند.

جلال حسینی؛ نه تنها علاقمند به کار با علی دایی است بلکه علی دایی نیز از سپردن خط دفاعی تیمش به مهره‌‌ای نظیر جلال حسینی کاملاً استقبال میکند. این یک همکاری متقابل و مقرون به صرفه برای پرسپولیس خواهد بود.

امیرحسین فشنگچی از جمله مهرههایی بودکه با نظر مستقیم علی دایی جذب پرسپولیس شد. فشنگچی در زمان دایی یکی از مهرههای ثابت پرسپولیس به شمار میرفت و بی شک با بازگشت او میتواند موقعیت سابق خود را در جمع سرخپوشان بهدست آورد.

در موردگزینههای احتمالی؛ بازگشت علی دایی به پرسپولس علاوه بر اینکه روال مذاکرات با بازیکنان سرشناس را با سهولت همراه میکند، میتوانددر جذب مهرههای کارآمد نیز تأثیرگذار باشد.

با این حال پیشبینی میشود بازیکنانی نظیر حمید علیعسگر که نیم فصل دوم لیگ دوازدهم را به صورت قرضی در راهآهن به سر میبرد یا بهادر عبدی که یکی از بازیکنان مؤثر دایی در راهآهن بهشمار میرفت برای حضور در جمع سرخپوشان و بازگشت به تیم سابق خود چندان با موانع قابل توجهی روبهرو نباشد.

https://shoma-weekly.ir/9xo0Bw