ورزش

بهداد سلیمی، سرمایه ملی

تمرین‌های اشتباه مربیان و انتخاب وزنه‌های بد‌تر به جای خود اما اگر «بهداد سلیمی» می‌توانست‌‌ همان وزنه‌های بازیهای آسیایی «اینچئون» را تکرار می‌کرد در قزاقستان هم طلا می‌گرفت.
امید توکلی- وزنهبرداری ایران یتیم شد! این حرفی است که یکی از دوستان همکار ما پس از شکست «بهداد سلیمی بر زبان آورد. هرگز فکرش را نمیکردیم قویترین مرد جهان و دارنده طلای المپیک در قزاقستان مغلوب شود! اما این اتفاق افتاد. به راستی چه شد که روسها آمدند و با نفر سوم المپیک لندن «بهداد سلیمی» ما را شکست دادند!؟

تمرینهای اشتباه مربیان و انتخاب وزنههای بدتر به جای خود اما اگر «بهداد سلیمی» میتوانست‌‌ همان وزنههای بازیهای آسیایی «اینچئون» را تکرار میکرد در قزاقستان هم طلا میگرفت.

البته ناگفته نماند روسها هم پیشرفت کردهاند. «آلبگوف» را دیدید؟ آیا او‌‌ همان وزنهبردار مغلوب و بیآزار لندن بود؟ نه، دارد یک اتفاقاتی میافتد. روسها یا نوع تمرینات خود را عوض کردهاند و یا علم تغذیه خود را بالا برده و مکملهایی یافتهاند که به این قدرت شگرف رسیدهاند.

از طرفی وقتی دو وزنهبردار روس، «بهداد سلیمی» را دوره کردند تا حدود زیادی تمرکز قهرمان ایرانی از بین رفت...

شاید باخت «بهداد سلیمی» به امروز برنمیگشت. این شکست مال دیروز بود.‌‌ همان روزی که پس از المپیک لندن این بچهها به حال خود‌‌ رها شدند.

یکی دو سالی از صحنه اول وزنهبرداری جهان دور شده و در حاشیه فرو رفتند. بازیکنسالاری باب شد و «کوروش باقری» کنار رفت از‌‌ همان روز باید فاتحه وزنهبرداری را میخواندیم و...

اما هنوز هم دیر نشده است. نمیتوان «بهداد سلیمی» را دوست نداشت. او تنها نباخت بلکه ایران باخت. این شکست نشان میدهد که وزنهبرداری ما روزهای سعی را تجربه میکند و احتمالاً روزهای سختتری را پیش روی دارد. ما معتقدیم «بهداد سلیمی» و «بهداد سلیمیها » سرمایههای ورزش این مملکت هستند و مسئولین باید بیش از هر زمان دیگری به این قهرمانان برسند و قبل از وقوع اتفاق تلخی دیگر به فکر چاره باشند.

https://shoma-weekly.ir/ObewuJ