ورزش

بهانه احتمال تعلیق در المپیک را ندهید

سعید سعیدزاده - «36» تن از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در تذکر کتبی خطاب به رئیس جمهوری خواستار اقدام عاجل برای جلوگیری از تعلیق عضویت فدراسیون قایقرانی ایران در فدراسیون جهانی و رفع بهانه دخالت سازمان جهانی المپیک در امور ورزشی و نیز فراهم کردن امنیت روحی و آرامش برای ورزشکاران المپیکی کشورمان شدند.
حجت الاسلام سید جلال یحیی زاده نماینده مردم تفت و میبد با بیان این که احتمال تعلیق فدراسیون‌های دوچرخه‌سواری و قایقرانی به دلیل تغییر و تحولات در سطح مدیریت این فدراسیونها وجود دارد، گفت: تغییر و تحولات اخیر در رأس رؤسای فدراسیونهای ورزشی درست نیست و نمایندگان مجلس علاوه بر تذکر کتبی به رئیس جمهوری موضوع تغییر رؤسای فدراسیونها را پیگیری می‌کنند.
در ماهی که گذشت وزارت ورزش و جوانان با برکناری بحث‌انگیز پنج رئیس فدراسیون و به تبع آن تغییرات وسیعی که در آستانه المپیک 2012 لندن به وجود آمد، بار دیگر بهانه به دست فدراسیون‌های جهانی داده‌اند! در حالی که ملی‌پوشان المپیکی ما خود را برای حضور قدرتمندانه در لندن آماده می‌کنند، ناگهان خبر می‌رسد که رئیس فدراسیون شما برکنار شده و باید از این به بعد با اشخاص دیگری طرف باشید!
نکته تعجب برانگیز آنکه سخنگوی وزارت ورزش و جوانان نیز در اظهارنظری غیر منطقی این برکناری‌های وزارت ورزش را توجیه می‌کند و می‌گوید: این تغییرات در جهت رشد و پیشرفت ورزش انجام شده است و...!
دکتر محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان پس از روزها سکوت در واکنش به بازتاب تغییرات صورت گرفته، گفت: برخی از رسانه‌ها با تبانی با این افراد این کار را کرده بودند، که انشاءالله خدا شفایشان بدهد! و این در حالی است «خوزه پرورنا» رئیس فدراسیون جهانی قایقرانی در مصاحبه ای با خبرگزاری فارس بار دیگر به سران ورزش کشورمان هشدار می‌دهد و می‌گوید: «خطر تعلیق فدراسیون قایقرانی ایران جدی است».
آخر یکی نیست به این عزیزان در وزارت ورزش و جوانان بگوید که برادر تا بوده رسم بر این بوده که در کشورهای صاحب ورزش، چهار سال کاری هر رئیس فدراسیونی از این المپیک تا المپیک بعدی است و در موارد استثنایی نظیر فوت، بیماری صعب العلاج و مسایلی از این قبیل، تغییرات انجام می‌شود.
فراموش نباید کرد که چهار سال قبل نیز در آستانه المپیک پکن همین سیاست از سوی مسئولین وقت سازمان تربیت بدنی اتخاذ شد تا پس از دوره اتمام کاری در آن سازمان، حداقل ریاست کمیته ملی المپیک برای بعضی‌ها حفظ شود!به هر حال کمتر از 50 روز دیگر مسابقات المپیک 2012 لندن از راه می‌رسد و این حاشیه آفرینی‌ها هرگز به نفع کاروان ورزشی ما نبوده و دود آن به چشم ورزش کشورمان خواهد رفت. چنانچه دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان در این جنگ قدرت بین وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک دخالت نکند، آنگاه معلوم نیست چه بلایی بر سر ورزش و کاروان اعزامی کشورمان در لندن خواهد آمد.

https://shoma-weekly.ir/X4sCCj