شهرستانها

بنای مؤتلفه اسلامی همان بنای « اسس علی التقوی» است

امام جمعه یزد: حزب مؤتلفه اسلامی از آغاز بر مبنای تقوای الهی واطاعت از ولی فقیه و در راستای اعتلای اسلام و اجرای دستورات آن زیرنظر مرجع دینی بود.
آیتالله ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد در دیدار با مسئولان حزب مؤتلفه اسلامی استان یزد با ابراز آشنایی دیرین با مؤسسین مؤتلفه اسلامی، اظهار داشت: گروههایی که تحت نام حزب تشکیل میشوند معمولا با اهداف دنیایی و سیاسی صرف تأسیس میشوند و درجهت خواستههای گروهی و اشخاص فعالیت میکنند؛ اما حزب مؤتلفه اسلامی از آغاز بر مبنای تقوای الهی و اطاعت از ولی فقیه و در راستای اعتلای اسلام و اجرای دستورات آن زیرنظر مرجع دینی بود و از این نظر بنیانگذاران آن مورد محبت و اعتماد حضرت امام بودند. وی افزود: آنها در هرکاری با کنارگذاشتن اهداف شخصی فقط رضای خدا را مدنظر داشتند. حتی هنگامی که در شورای روحانیت مؤتلفه قرار بر مجازات حسنعلی منصور آن عامل سرسپرده استکبار گذاشته شد با وجود نظر بزرگانی چون آیتالله بهشتی و آیتالله مطهری برای آنکه حجت شرعی ایشان کامل شود از یکی از مراجع بزرگ آن روز حکم گرفتند.

آیتالله ناصری با یاد خیر از شهید عراقی و مرحوم عسکراولادی خاطرنشان کرد: این دو بزرگوار و دوستانشان در راه اهداف الهی مجموعه مؤتلفه اسلامی، هرگز از راههای ناصواب بهره نگرفتند و از کارهایی مثل تخریب و تهمت و امثال آن استفاده نکردند؛ بلکه مردم بهخصوص جوانها را با بیان خوش و تبیین مقاصد اسلام و امام جذب میکردند و در زمره شیفتگان امام و رهبر خود در میآوردند.

امام جمعه یزد اضافه کرد: امروز هم بحمد الله مؤتلفه اسلامی همان راه و روش را دارد و با سنت حسنه و رفتار درست که مورد پسند رهبری است کار میکند.

وی همچنین از تهمت و دروغ بهعنوان ابزاری ناشایست یاد کرد و افزود: دروغ و تهمت و تخریب دیگران در جامعه امروز هم جواب نمیدهد هرچند ممکن است چند روزی توجهها را به خود جلب کند؛ اما پایدار نیست؛ زیرا فعالیت سیاسی و اجتماعی، هم باید در راستای اهداف خداپسندانه باشد و هم روش خداپسندانه در پیش گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: امروز شما که برای خدا کار میکنید باید از طرفی به تبیین اهداف نظام و ساختار روحانی آن بپردازید و از طرف دیگر اهداف سکولاریسم و لیبرالیسم را روشن کنید. جوانها مستعدند و پاک، وقتی در گفتار و رفتار ما صداقت را دریابند، با تبیین اهداف دشمن و شناخت واقعیت نظام اسلامی، جذب میشوند.

وی همچنین به نامگذاری سال از طرف مقام معظم رهبری اشاره و یادآور شد: در سال جدید بهخصوص باید در جهت تبیین رهنمودهای رهبری و در راستای «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» با بهرهگیری از کارشناسان داخل حزب یا خارج از آن و شناخت و اجرای نقش اعضاء، برنامه داشته باشید.

در ابتدای این دیدار که چند تن از مسئولان استانی حزب مؤتلفه اسلامی استان حضور داشتند، سیدمحمد فقیهی دبیر استان و نیز قائم مقام وی گزارشی از فعالیتهای دفاتر استان و شهرستانها و دغدغههای حزب در سال گذشته سخنانی بیان و از نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه یزد درخواست رهنمود کردند.

https://shoma-weekly.ir/7uy2hG