زنان

بسیج اقتصادی زنان

رویکرد اقتصادی کشور در امسال ادامه حرکت سال گذشته ومکمل آن در جهاد اقتصادی است


نرگس قدیری- ملت ایران در حالی سال جدید خود را آغاز کرد که رویکرد اصلی آن یعنی حمایت از کار وتولید ملی سرمشق همه ملت در حمایت از اقتصاد بومی وتولیدات داخلی در مسیر رشد و شکوفایی قرار می‌گیرد. در واقع رویکرد اقتصادی کشور در امسال را باید در ادامه حرکت سال گذشته ومکمل آن در جهاد اقتصادی دانست ،حرکتی که چرخ‌های اقتصاد کشور را به حرکت در آورده و نیرو و توانی مضاعف به قدرت اقتصادی کشورمان می‌بخشد.
اما سئوال اینجاست که در اجرای این نسخه شفا بخش سهم هرکدام از ما به چه میزانی است و هریک از ما در هر جایگاهی که قرار داریم چگونه میتوانیم در این عزم ملی برای حل مسائل اقتصادی و رسیدن به سطوح بالای اقتصادی در جهان به ایفای نقش بپردازیم ؟ سئوالی که هر یک از ما باید از خود پرسیده و به دنبال بهترین راه حل‌ها باشیم تا در پایان سال جاری بتوانیم نتیجه اصلاح رویکرد خود را در خرید کالاهای خارجی و نابودی اقتصاد بومی به عیان مشاهده کنیم.
در نمایی کلی از بخش‌های تاثیر‌گذار در این اصلاح ساختار مصرفی کشور همچون سرمایه‌گذاری وتولید کالاهای با کیفیت و قابل رقابت با کالا‌های خارجی وتوزیع مناسب به همراه قیمت‌های پائین تر در بخش‌های مهم دیگری نیز همچون اصلاح فرهنگ مصرفی مردم که مصرف کنندگان این تولیدات هستند نیز باید حرکتی قابل توجه صورت پذیرد که در این بخش می‌توان گفت بیشترین سرمایه‌گذاری در آگاهی دهی به زنان جامعه می‌تواند موثر باشد زیرا زنان قشری هستند که بیشترین سهم را در خرید مایحتاج خانواده و یا جهت‌دهی ومشورت به دیگر اعضاء خانواده در خرید کالاهای مصرفی دارند . این خرید‌ها از خرید کالاهای کلی همچون جهیزیه وسیسمونی برای فرزندان گرفته تا تغییر وسایل منزل تا خرید مایحتاج خرد و یومیه و حتی خرید‌های فراوان در سفر‌های زیارتی و سیاحتی خارج از کشور را شامل می‌شود و غالبا زنان نقش اساسی را در انتخاب نوع کالای خریداری شده و سرازیر شدن پول به تولید کنندگان آن کالاها را بر عهده دارند. در طول تاریخ نیز به اثبات رسیده است که حرکت زنان جامعه در مسیر فلاح یا هلاک جامعه بسیار تاثیر‌گذار بوده و رویکرد زنان وهمت آنان در هر زمینه مثبت یا منفی اگر جمع گردد قطعا آن حرکت به نتیجه خوب یا سوء در کل جامعه منتهی خواهد شد. بر همین اساس شایسته است که مدیران اقتصادی کشور در راستای بدست آوردن نتایج بهتر از حمایت از کار وتولید داخلی اطلاع رسانی وآگاهی دهی به زنان را که هم در تولید و هم در مصرف نقش مهمی دارند مورد اهتمام و دقت قرار دهند و با بسیج زنان در راه حمایت از اقتصاد ملی و تولیدات داخلی گام مهم و بزرگی در قطع نیازمندی به کالاهای خارجی بردارند. بسیج اقتصادی زنان می‌تواند کشور را در برداشتن گامهای مهم و بلند در شکوفایی و اقتدار اقتصادی کمک نموده و وابستگی ما به کالاهای خارجی وخروج سرمایه ملی از کشور وسرازیر شدن سود‌های بیشمار به جیب غالبا دشمنان ما را اصلاح نماید ودستان طمع دشمنان وعوامل فشار آنان را از سر ملت کوتاه نمایند.

https://shoma-weekly.ir/ThoWJN