ورزش

بسکتبال سرمربی دارد اما رئیس ندارد!

امروز «علی دولو» به‌عنوان سرپرست در بسکتبال کار می‌کند، بدون آنکه تکلیف خودش را بداند؛ ولی از آن جالب‌تر معرفی «لوکا» به‌عنوان سرمربی تیم ملی بسکتبال است! این در حالی است که خود «دولو» هم به درستی نمی‌داند چکاره است!
امید توکلی- در حالی که بیش از هفت ماه میشود فدراسیون بسکتبال بدون رئیس اداره میشود؛ اما تاریخ انتخابات مجمع این فدراسیون هنوز اعلام نشده است!

همه ما میدانیم پس از پایان دوران ریاست «محمود مشحون» وضعیت بسکتبال ایران به چه صورتی درآمده است. با نحوه اداره و مدیریت سرگردان و بلاتکلیف آن آشنا هستیم.

امروز «علی دولو» بهعنوان سرپرست در بسکتبال کار میکند، بدون آنکه تکلیف خودش را بداند؛ ولی از آن جالبتر معرفی «لوکا» بهعنوان سرمربی تیم ملی بسکتبال است! این در حالی است که خود «دولو» هم به درستی نمیداند چکاره است!

آیا بودجه و فرصتی برای استفاده از سرمربی خارجی در اختیار دارد یا نه؟ از آن مهمتر سرپرستان فدراسیونها حق شرکت در انتخابات مجمع را ندارند و نمیتوانند رئیس شوند. «علی دولو» نیز از این قاعده مستثنی نیست.

چگونه میشود که یک سرپرست میآید سرمربی خارجی برای تیم ملی انتخاب میکند و آنگاه فرد بعدی بهعنوان رئیس فدراسیون باید با طرف کار کند؟

همچنین وزارت ورزش و جوانان نیز بر این انتخاب صحه میگذارد و آن را تأیید میکند! زمزمههایی نیز در مورد این مربی «مونتهنگرو»یی به گوش میرسد که چندان آش دهانسوزی نیست والخ!

البته ما در این مقال قصد پیشداوری زود هنگام نداشته و قضاوت درباره «لوکا» را به بعد و عملکرد این مربی موکول میکنیم، اما آنچه مطلب ما را به درازا میکشاند همانا بلاتکلیفی فدراسیون بسکتبال است.

انتظار میرود وزارت ورزش و جوانان هرچه زودتر تاریخ انتخابات مجمع فدراسیون بسکتبال را مشخص کند تا این رشته رو به رشد بتواند با خیالی آسودهتر برای سهمیه المپیک بجنگد و این توقعبیجایی نیست. هست؟!

https://shoma-weekly.ir/P3tqVy